Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Player One

Wydawnictwo: Amber
7,98 (605 ocen i 92 opinie) Zobacz oceny
10
101
9
131
8
163
7
124
6
55
5
20
4
4
3
5
2
2
1
0
szczegółowe informacje
tłumaczenie
Dariusz Ćwiklak
tytuł oryginału
Player One
data wydania
ISBN
9788324142729
liczba stron
416
język
polski

Wejdź do OASIS – globalnego wirtualnego świata 2044, w którym każdy może być tym, kim chce Rok 2044. Kryzys zrujnował największe mocarstwa. W Ameryce ludzie głodują i zamarzają na ulicach. Miasta zamieniły się w osiedla slumsów i przyczep kampingowych. Osiemnastoletni Wade ucieka od rzeczywistości i cały wolny czas spędza w OASIS, globalnym wirtualnym świecie, w którym każdy może być tym,...

Wejdź do OASIS – globalnego wirtualnego świata 2044, w którym każdy może być tym, kim chce

Rok 2044. Kryzys zrujnował największe mocarstwa. W Ameryce ludzie głodują i zamarzają na ulicach. Miasta zamieniły się w osiedla slumsów i przyczep kampingowych.
Osiemnastoletni Wade ucieka od rzeczywistości i cały wolny czas spędza w OASIS, globalnym wirtualnym świecie,
w którym każdy może być tym, kim chce. To internet nowej generacji, wszechobecna symulacja, gdzie można robić
wszystko – żyć, uczyć się, bawić i kochać.
W OASIS jej twórca, ekscentryczny geniusz-multimiliarder Halliday, zakodował zagadki – kod do kolosalnej fortuny
i absolutnej władzy. Miliony ludzi bezowocnie próbowały go złamać, by zdobyć nagrodę. I odkrywały nowe znaczenie ucieczki od rzeczywistości i pogoni za szczęściem, obsesyjnie studiując ikony Hallidaya – enigmatyczne wskazówki, których nie odczyta nikt, kto nie jest maniakiem gier, fi lmów i muzyki z lat 80.
Nagle Wade odkrywa pierwszą zagadkę...
Cały świat patrzy, tysiące przyłączają się do gry – wśród nich potężni wirtualni gracze gotowi popełnić realne morderstwo,by przeszkodzić Wade’owi.
Teraz Wade żeby przeżyć, musi wygrać. Ale żeby wygrać, musi porzucić doskonały wirtualny świat i stanąć twarzą
w twarz z życiem i z miłością – w realu, z którego tak rozpaczliwie chciał uciec.
STAWKĄ JEST ŚWIAT.
CELEM – NAJWYŻSZA NAGRODA.
JESTEŚ GOTOWY?


Avatar, Matrix i Willy Wonka – czyli kapitalne połączenie.
„Library Journal”
Siłą powieści Cline’a – poza geekowskim odwołaniem do popkultury lat 80. – jest Kandydowski młody bohater i jego
poszukiwania w obu światach: wirtualnym i realnym.
„Guardian”
Cline znakomicie wkomponowuje swoje ulubione zabawki i gry lat 80. w porywającą narrację i trzymającą w napięciu intrygę.
„New York Times”

 

źródło opisu: http://www.wydawnictwoamber.pl/ksiazka/1277/player-one

źródło okładki: http://www.wydawnictwoamber.pl/ksiazka/1277/player-one

pokaż więcej

Brak materiałów.
Sklep
Format
Cena
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.

Mogą Cię również zainteresować

  • Rzymski poranek
  • Hrabal. Słodka apokalipsa
  • Zazdrośnice
  • Życie na miarę. Odzieżowe niewolnictwo
  • Zielone migdały, czyli po co światu Kurdowie
  • Lady M.
  • Niewypowiedziane słowa
  • Porąb i spal. Wszystko co mężczyzna powinien wiedzieć o drewnie.
  • Amber
  • W drodze nad Morze Żółte
  • Dobry kłamca
  • Krocząc w ciemności
  • Linia serc
  • Zero
  • Życie i śmierć
  • Drugi pocałunek Gity Danon
Rzymski poranek
Virginia Baily

10 (1 ocen i opinii)
Hrabal. Słodka apokalipsa
Aleksander Kaczorowski

9 (1 ocen i opinii)
Zazdrośnice
Éric-Emmanuel Schmitt

6,5 (20 ocen i opinii)
Życie na miarę. Odzieżowe niewolnictwo
Marek Rabij

8 (15 ocen i opinii)
Zielone migdały, czyli po co światu Kurdowie
Paweł Smoleński

6,5 (2 ocen i opinii)
Lady M.
Ałbena Grabowska

7,64 (11 ocen i opinii)
Niewypowiedziane słowa
Agata Kołakowska

7,1 (10 ocen i opinii)
Porąb i spal. Wszystko co mężczyzna powinien wiedzieć o drewnie.
Lars Mytting

8,29 (17 ocen i opinii)
Amber
Gail McHugh

8,02 (52 ocen i opinii)
W drodze nad Morze Żółte
Nic Pizzolatto

8 (1 ocen i opinii)
Dobry kłamca
Nicholas Searle

0 (0 ocen i opinii)
Krocząc w ciemności
Leonie Swann

0 (0 ocen i opinii)
Linia serc
Rainbow Rowell

6,56 (34 ocen i opinii)
Zero
Marc Elsberg

7,46 (28 ocen i opinii)
Życie i śmierć
Stephenie Meyer

5,86 (21 ocen i opinii)
Drugi pocałunek Gity Danon
Miljenko Jergović

0 (0 ocen i opinii)
Gdzie wypożyczyć?
Znajdź książkę w najbliższej bibliotece MAK+
Oficjalna recenzja
Bosy_Antek książek: 546

Kody nostalgii

Prześledźmy najpierw pewną analogię. Adam Mickiewicz ma 36 lat, kiedy wydaje w roku 1834 „Pana Tadeusza.” Akcja poematu dzieje się w latach 1811-1812. Autor opisuje fikcyjne Soplicowo, ale tak naprawdę rekonstruuje rzeczywistość, jaką poznał będąc czternastoletnim chłopcem.

Ernest Cline ma 39 lat, kiedy wydaje powieść „Player one.” Lwią część opowieści stanowią opisy poszukiwania „skarbu”, na którego trop można trafić, rozwiązując zagadki rozsiane w popkulturowej magmie lat 80-tych. Autor rekonstruuje więc świat, jaki zapamiętał, będąc nastolatkiem.

Do czego zmierzam? Konkluzja jest prosta. „Player One” to jeden wielki nostalgiczny hymn napisany ku chwale dni minionych. Ku czci ery spokojnego konsumpcjonizmu, w jakim pławiła się onegdaj Ameryka.

Fabuła jest starą jak świat (lub hollywoodzkie filmy akcji) historią młodzieńca, Parzivala, na którego barkach spoczywa los świata, w tym przypadku wirtualnego. Bohater walczy z drapieżnym Złym o władzę nad nieludzko rzeczywistą potężną symulacją komputerową zwaną OASIS – takim podrasowanym połączeniem Facebooka, Second Life i Bóg wie czego jeszcze... Po drodze nasz protagonista zabiega o uczucie pięknej dziewczyny, poznanej rzecz jasna w Sieci. Towarzyszy mu wierny, nieco złośliwy, wypróbowany w bojach, przyjaciel. A całość wieńczy przyjemny słodki happy end.

To właśnie fabuła jest w „Player One”, podobnie jak w operze, najmniej istotną częścią dzieła. Liczy się nade wszystko nastrój, dające się zaśpiewać melodie,...

Prześledźmy najpierw pewną analogię. Adam Mickiewicz ma 36 lat, kiedy wydaje w roku 1834 „Pana Tadeusza.” Akcja poematu dzieje się w latach 1811-1812. Autor opisuje fikcyjne Soplicowo, ale tak naprawdę rekonstruuje rzeczywistość, jaką poznał będąc czternastoletnim chłopcem.

Ernest Cline ma 39 lat, kiedy wydaje powieść „Player one.” Lwią część opowieści stanowią opisy poszukiwania „skarbu”, na którego trop można trafić, rozwiązując zagadki rozsiane w popkulturowej magmie lat 80-tych. Autor rekonstruuje więc świat, jaki zapamiętał, będąc nastolatkiem.

Do czego zmierzam? Konkluzja jest prosta. „Player One” to jeden wielki nostalgiczny hymn napisany ku chwale dni minionych. Ku czci ery spokojnego konsumpcjonizmu, w jakim pławiła się onegdaj Ameryka.

Fabuła jest starą jak świat (lub hollywoodzkie filmy akcji) historią młodzieńca, Parzivala, na którego barkach spoczywa los świata, w tym przypadku wirtualnego. Bohater walczy z drapieżnym Złym o władzę nad nieludzko rzeczywistą potężną symulacją komputerową zwaną OASIS – takim podrasowanym połączeniem Facebooka, Second Life i Bóg wie czego jeszcze... Po drodze nasz protagonista zabiega o uczucie pięknej dziewczyny, poznanej rzecz jasna w Sieci. Towarzyszy mu wierny, nieco złośliwy, wypróbowany w bojach, przyjaciel. A całość wieńczy przyjemny słodki happy end.

To właśnie fabuła jest w „Player One”, podobnie jak w operze, najmniej istotną częścią dzieła. Liczy się nade wszystko nastrój, dające się zaśpiewać melodie, wysublimowane tło. A amerykański autor scenografię odmalowuje fantastycznie – klimat lat 80-tych, bezpiecznej przystani, do której trafiają umęczone kryzysem wspomnienia czytelników, oddany jest perfekcyjnie. Ilość popkulturowych nawiązań, sugestii, odwołań jest oszałamiająca.

Przeszukując wraz z Parzivalem kolejne światy OASIS – symulacje oldschoolowych gier, klasycznych filmów dla młodzieży, japońskich animacji lub reklam płatków śniadaniowych – możemy poczuć ten sam dreszcz nostalgii, jaki musieli czuć czytelnicy „Pana Tadeusza,” odnajdując w nim choćby przepis na staropolski bigos.

Jasne, że można sięgnąć głębiej i dopatrywać się w „Player One” specyficznej powieści o dojrzewaniu. Swoistego bildungsroman 2.0, w którym bohater zyskuje kolejne doświadczenia, pokonując następujące po sobie poziomy trudności gry. Z drugiej strony można postawić zarzut, że ktoś, kto nie znał z autopsji opisywanej dekady lub nie wziął solidnych korepetycji z epoki pierwocin gier komputerowych i sielankowych seriali komediowych, może poczuć zamęt. Kotłowaninę pustych nazw i tytułów.

Jednak całość czyta się znakomicie. Głównemu bohaterowi nie sposób nie kibicować, bo i niegłupi to chłopak, ma szlachetne intencje i poczucie humoru momentami niczego sobie. Napięcie budowane jest stopniowo, ale konsekwentnie. Finał przewidywalny, choć niewymuszony. Czy trzeba czegoś więcej, by stworzyć hit wydawniczy i spokojnie czekać na ekranizację?

Na zakończenie dodam tylko, że jedna rzecz wciąż nie daje mi spokoju – czy gdyby podobna powieść powstała w Polsce, klucze do władzy absolutnej w rzeczywistości wirtualnej rozsiano by w takich filmach jak „Pan Kleks w kosmosie”? Być może...

Tomasz Fijałkowski

pokaż więcej

Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
pokaż wszystkie
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (1538)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 627
Villiana | 2015-12-29
Przeczytana: 29 grudnia 2015

Jestem pozytywnie zaskoczona. Książka wessała mnie od pierwszych wersów i nie mogłam się oderwać!

James Halliday stworzył OASIS – wirtualny świat, który zawładnął ludźmi. Ludzkość znudzona i przygnębiona nieciekawą rzeczywistością, szarością i ziejącą z każdej strony biedą zatraca się w OASIS, gdzie mogą stworzyć siebie takimi, jakimi chcą być i poczuć się lepiej. Nic więc dziwnego, że wirtualny świat Hallidaya odniósł globalny sukces, a sam twórca zyskał bogactwo. Kiedy Halliday umiera, pozostawia testament, w którym oznajmia światu, że ukrył w OASIS jajo i pozostawił wskazówki jak je odnaleźć, a osoba, która zrobi to pierwsza, odziedziczy cały jego majątek. Od kilku lat „jajogłowi”, jak zaczęto nazywać poszukiwaczy jaja, bezskutecznie próbują rozwiązać pierwszą zagadkę, do czasu, aż główny bohater i jednocześnie narrator powieści – osiemnastoletni Wade/Parzival jako pierwszy trafia na trop…

Schemat na powieść prosty, jak z filmów przygodowych o poszukiwaniach skarbów, co raz...

książek: 2283
kasandra_85 | 2012-05-01
Przeczytana: kwiecień 2012

http://kasandra-85.blogspot.com/2012/05/player-one-ernest-cline.html

książek: 799
Patrycja | 2015-01-27
Przeczytana: 27 stycznia 2015

Muszę przyznać, że po przeczytaniu "Player one" jestem pozytywnie zaskoczona. Nie spodziewałam się, że książka z elementami sci-fi przypadnie mi do gustu, a jednak!

Książka zabiera nas do niedalekiej przyszłości. Jest rok 2044, ziemia pogrąża się w kryzysie energetycznym. Większość ludzi żyje w skrajnej biedzie na przedmieściach w ustawianych jeden na drugi kontenerach. Życie realne nie jest zbyt interesujące, dlatego większość ludzi spędza godziny w wirtualnym świecie. OASIS to coś więcej niż gra; użytkownicy mogą korzystać z wielu udogodnień - mogą m. in. wirtualnie chodzić do szkoły, korzystać z ogromnej bazy wszelkich multimediów, zwiedzać światy znane z filmów, gier i książek. A to wszystko praktycznie za darmo. Fabuła książki rozpoczyna się od ogłoszenia konkursu, ustanowionego w testamencie Jamesa Hallidaya, właściciela OASIS. Nagrodą za odnalezienie trzech kluczy i przejście przez trzy bramy, jest przejęcie władzy nad całą (wartą miliardy) firmą. Chętnych jest wielu, w tym...

książek: 815
Robert | 2013-04-15
Na półkach: Przeczytane, Ulubione, Posiadam, 2013
Przeczytana: 15 kwietnia 2013

Ta książka pochłonęła mnie bez reszty! Z pewnością nie jest to dla wszystkich, bo nie każdy jest fanem gier, seriali, filmów czy kultury jako takiej lat osiemdziesiątych. Mnie jednak ta książka wchłonęła jak czarna dziura. Nie mogłem się oderwać (szczęśliwie tu mogłem liczyć na wyrozumiałość małżonki :) ). Wizja świata przyszłości odwzorowana z najdrobniejszymi szczegółami. A najbardziej wciągające jest to, że ten świat jest na wyciągnięcie ręki - ten wirtualny jak i ten rzeczywisty. W tym jednak przypadku nie koniecznie jest to dobra wiadomość...

książek: 565
Piotr | 2014-02-16
Na półkach: 2013, Przeczytane
Przeczytana: 17 sierpnia 2013

Rzadko sięgam do literatury science fiction, więc sam nie wiem dlaczego z półki w bibliotece ściągnąłem właśnie tę pozycję. Nie pożałowałem jednak tej decyzji. Książka jest dobrze napisana, dawkuje napięcie.Pomimo, że akcja osadzona jest w przyszłości przywołuje nostalgiczne wspomnienia lat 80-tych XX wieku. Przyznaję, że po jej przeczytaniu zacząłem wyszukiwać w telewizji filmy z lat 80-tych właśnie, by odbyć krótką ( i przyjemną) podróż do minionych czasów

książek: 0

Nie spodziewałem się tego, co zastałem po zalogowaniu jako 'Player One'; ta książka sformatowała mój twardy dysk odłączając na kilka dobrych godzin od realnego świata i zapełniając go terabajtami rozrywki najwyższej klasy. Nie tylko zachwyciła mnie wizją przyszłości, ale zapewniła również sentymentalny powrót do czasów dzieciństwa.

Wyobraźcie sobie, że po stworzeniu własnego awatara możecie prowadzić drugie życie; wybierając płeć, wiek, rasę i wygląd, a nawet kreując siebie na wzór ulubionej postaci ze świata fantasy eksplorujecie światy, które nie nastręczają tylu ograniczeń, co szara rzeczywistość. Konto jest dożywotnie i kosztuje tylko 25 centów, za resztę przyjemności takich jak nieruchomości, lepsze ubrania, broń, czy usługę teleportacji na inne planety musicie zapłacić już prawdziwymi pieniędzmi. Przeniesiono tam nie tylko rozrywkę, ale także szkoły i biznes, czyli prawie całe życie społeczne. Nic dziwnego, że twórca tej symulacji James Halliday stał się jednym z...

książek: 1038
miqa | 2012-05-10
Na półkach: Przeczytane, 2012
Przeczytana: 09 maja 2012

Trudno uwierzyć, że „Player One” jest debiutem amerykańskiego pisarza Ernesta Cline’a. Dlaczego? Dlatego, że książka ta jest tak… rewelacyjna. Cóż… jesteście zaintrygowani? Zapraszam do przeczytania dalszej części recenzji, a dowiecie się dlaczego jest to książka, którą MUSICIE przeczytać.

„OASIS – Ontologicznie Antropocentryczna Symulacja Imaginacyjno-Sensoryczna.”



[ Całość recenzji na moim blogu: miqaisonfire.wordpress.com ]

książek: 1165
Isaye | 2014-04-29
Przeczytana: 29 kwietnia 2014

Książka niesamowicie wciągająca, czytałam ją do 3 w nocy a następnego dnia, zamiast jechać do sklepu wolałam znowu "zakopać się" w łóżku z nią.
Pożyczyłam ją od kolegi, jednak myślę, że będę musiała kupić swój egzemplarz :D
Naprawdę świetna książka, nie ma w niej fragmentów tekstu tak nudnych, że trzeba je pominąć, bo zwyczajnie nie chce się tego czytać. Tutaj każdy fragment, każda część książki jest w zasadzie tak samo wciągająca.

książek: 1387
Jarka | 2012-06-27
Przeczytana: 24 czerwca 2012

Rok 2044.
Świat się zmienił.
Wojny, przeludnienie, wyczerpanie nieodnawialnych surowców naturalnych i wyniszczenie przyrody. Wszystko to sprawiło, że panuje ogólny kryzys.
Jest jednak coś, co pozwala ludziom dalej, w miarę normalnie funkcjonować.
OASIS- wirtualny świat, w który praktycznie każdy może wejść i wieść dużo lepsze życie niż w rzeczywistości. Dodatkową zachętą aby to zrobić jest trwający od pewnego czasu konkurs, który zmieni wygranego w bogacza i właściciela całego OASIS.

Znaleźć trzy klucze i przejść przez trzy bramy. To w skrócie należy zrobić aby wygrać. Niestety nie jest to takie łatwe, na jakie wygląda, gdyż po drodze należy rozwiązać wiele, pozostawionych przez zmarłego autora gry, zagadek. Każda z nich jest w jakiś sposób związana z jego życiem i pasjami, dlatego uczestnicy muszą stać się specami od życia twórcy.

Wade jest jednym z jajogłowych, czyli uczestników którzy z największą pasją oddają się poszukiwaniom. To on pierwszy znajduje jeden z kluczy, a co...

książek: 807

miedzysklejonymikartkami.blogspot.com

Wejdź do OASIS – globalnego wirtualnego świata 2044, w którym każdy może być tym, kim chce.

Rok 2044. Kryzys zrujnował największe mocarstwa. W Ameryce ludzie głodują i zamarzają na ulicach. Miasta zamieniły się w osiedla slumsów i przyczep kampingowych.

Osiemnastoletni Wade ucieka od rzeczywistości i cały wolny czas spędza w OASIS, globalnym wirtualnym świecie, w którym każdy może być tym, kim chce. To internet nowej generacji, wszechobecna symulacja, gdzie można robić wszystko – żyć, uczyć się, bawić i kochać.

W OASIS jej twórca, ekscentryczny geniusz-multimiliarder Halliday, zakodował zagadki – kod do kolosalnej fortuny i absolutnej władzy. Miliony ludzi bezowocnie próbowały go złamać, by zdobyć nagrodę. I odkrywały nowe znaczenie ucieczki od rzeczywistości i pogoni za szczęściem, obsesyjnie studiując ikony Hallidaya – enigmatyczne wskazówki, których nie odczyta nikt, kto nie jest maniakiem gier, fi lmów i muzyki z lat 80.

Nagle Wade...

zobacz kolejne z 1528 
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
lista cytatów dodaj cytat
Inne książki autora
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd