Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Etapy wychowania

Wydawnictwo: Żak
4,73 (11 ocen i 1 opinia) Zobacz oceny
10
0
9
0
8
0
7
1
6
2
5
5
4
1
3
1
2
0
1
1
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
8386770058
liczba stron
122
kategoria
poradniki
język
polski

Autor przeciwstawia się pedagogice autorytetu i przymusu, pedagogice nakazów, ale nie akceptuje radykalnych zasad pedagogiki swobody. Szuka drogi pośredniej między krańcowościami przymusu i samowoli, szanuje indywidualność, ale ostrzega przed jej kaprysami, wskazuje drogę wolności splecionej jednak z odpowiedzialnością, ceni twórcze poszukiwania i innowacje, ale docenia rolę trwałych nawyków w...

Autor przeciwstawia się pedagogice autorytetu i przymusu, pedagogice nakazów, ale nie akceptuje radykalnych zasad pedagogiki swobody. Szuka drogi pośredniej między krańcowościami przymusu i samowoli, szanuje indywidualność, ale ostrzega przed jej kaprysami, wskazuje drogę wolności splecionej jednak z odpowiedzialnością, ceni twórcze poszukiwania i innowacje, ale docenia rolę trwałych nawyków w życiu jednostek, chce przezwyciężyć konflikty między dyrektywą wychowania człowieka i dyrektywą wychowania obywatela, akcentuje rolę wychowania, ale uwydatnia równocześnie znaczenie procesów immanentnego rozwoju każdej jednostki.

 

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (17)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 49
RozwielitkaBogusia | 2016-01-02
Na półkach: Przeczytane

Jak można napisać, że złym czynem dla dziecka jest wylewne okazywanie uczuć? Przecież tego dziecko powinno doświadczać przez całe życie... W ten sposób tworzymy z dzieckiem więź i poczucie bezpieczeństwa... Odnosząc się do ogółu książki podoba mi się podział, a wiek koziołka jest bardzo przyciągającą nazwą. Pojawiło mi się jednak pytanie... Jeśli dziecko nie potrafi odróżnić rzeczywistości i fikcji do 6 roku życia jakie ma to skutki w jego nauczaniu przedszkolnym? Bardzo ciekawe zagadnienie... Jednak poglądy autora są kompletnie odległe do moich, które są znacznie zbliżone do Pana Korczaka

książek: 122
Karolina | 2015-12-08
Na półkach: Studia, Przeczytane
książek: 229
Acid_Berry | 2015-09-16
Na półkach: Przeczytane
książek: 1639
Ensui-Szyszka | 2012-11-03
Przeczytana: 2012 rok
książek: 3699
Wkp | 2012-04-26
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
książek: 382
Masia | 2012-01-10
Na półkach: Przeczytane
książek: 376
Sandra | 2011-02-21
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
Przeczytana: 2010 rok
książek: 265
Nora | 2011-02-12
Przeczytana: 2007 rok
książek: 1104
Natalia | 2010-12-29
Na półkach: Studia, Przeczytane
Przeczytana: 29 grudnia 2010
książek: 524
joshka | 2010-12-28
Na półkach: Przeczytane
zobacz kolejne z 7 
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
zgłoś błąd zgłoś błąd