0 (0 ocen i 0 opinii) Zobacz oceny
10
0
9
0
8
0
7
0
6
0
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
00122041
liczba stron
205
słowa kluczowe
Dialog, teatr, dramat
kategoria
czasopisma
język
polski
dodał
A--

Październikowy numer zdominowały kobiety. W dramaturgii - Maria Wojtyszko sztuką zatytułowaną „Macica” oraz Antonina Grzegorzewska monodramem „Zapnij się, ze skrótami”. W historii teatru - postacie wielkich aktorek w artykule Dariusza Kosińskiego poszukującego „matki polskiego teatru”. We współczesnym teatrze – dwa warszawskie przedstawienia: „Helena S.” Moniki Powalisz w reżyserii Aleksandry...

Październikowy numer zdominowały kobiety. W dramaturgii - Maria Wojtyszko sztuką zatytułowaną „Macica” oraz Antonina Grzegorzewska monodramem „Zapnij się, ze skrótami”. W historii teatru - postacie wielkich aktorek w artykule Dariusza Kosińskiego poszukującego „matki polskiego teatru”. We współczesnym teatrze – dwa warszawskie przedstawienia: „Helena S.” Moniki Powalisz w reżyserii Aleksandry Koniecznej w TR i „Nora” Henrika Ibsena w reżyserii Agnieszki Olsten w Teatrze Narodowym, o których pisze Agata Zawrzykraj. Poza tym seria artykułów poświęconych głosom kobiecym w literaturze i teatrze: Agata Chałupnik pisze o monologach kobiecych od Molly Bloom do Shirley Valentine. Agata Adamiecka?Sitek analizuje inscenizację „Poskromienia złośnicy” Shakespeare'a w Teatrze Dramatycznym w Warszawie wyreżyserowaną przez Krzysztofa Warlikowskiego pod kątem zawartego w niej oskarżenia tradycyjnej kultury patriarchalnej. Marta Cabianka podsumowuje udany sezon w należącym do Krystyny Jandy warszawskim Teatrze Polonia. Artykuł Jerzego Limona poświęcony jest ideologizacji (także feministycznej i genderowej) współczesnej sztuki i uciekaniu od wieloznaczności w dzisiejszych inscenizacjach teatralnych na rzecz jasnych politycznych tez. Maryla Zielińska przedstawia Antoninę Grzegorzewską, która zadebiutowała w teatrze jako autorka monologu, włączonego przez jej ojca, Jerzego Grzegorzewskiego do jego ostatniego spektaklu „On. Drugi powrót Odysa” w Teatrze Narodowym. Więcej na temat ostatnich lat twórczości tego wybitnego reżysera można przeczytać w artykule Violetty Sajkiewicz. Dramaturgię obcą w tym numerze reprezentuje Jon Fosse dramatem „Sen”. A o jego twórczości piszą: Elżbieta Frątczak-Nowotny i Monika Grossman. Radosław Paczocha przedstawia książkę Erwina Axera „Kłopoty młodości, kłopoty starości” złożoną z felietonów publikowanych w drugiej połowie lat sześćdziesiątych dwudziestego wieku. Relacje z festiwali teatralnych w Finlandii i Bułgarii przedstawiają: Dorota Buchwald i Hanna Karpińska.

PRZYBYLI UŁANI

GRZEGORZ STEFAŃSKI
BRULION MOJEGO DZIADKA

UWIERANIE ŚWIATA
Rozmowa z Grzegorzem Stefańskim

Justyna Golińska, Marek Beylin, Piotr Semka
GDZIE CI SAMURAJE?

POTĘGA OPERY

FRANZOBEL
WIZJA MOZARTA (MOZARTS VISION)
Przełożył Jerzy Korpanty

Franzobel – sylwetka

Tomasz Cyz
TEATR MOZARTA

Wojciech Michniewski, Olgierd Pisarenko, Jacek Sieradzki, Marek Weiss-Grzesiński
TREŚĆ Z NUT

LOUIS NOWRA COSÌ (COSÌ)
Przełożyła Iwona Libucha

SCENA AUSTRALIJSKA

Veronica Kelly
STARE WZORY, NOWE ENERGIE
Przełożyła Agata Zawrzykraj

Anna Błasiak
LOUIS NOWRA: TEATR NA ANTYPODACH

UBU ŚPIEWANY

Jan Gondowicz
OPERA GRÓWNO

Henryk Jurkowski
KARIERA KRÓLA UBU

ŚPIEWAĆ KAŻDY LUBI

Marta Steiner
YUET KAHK – OPERA KANTOŃSKA I JEJ MIŁOŚNICY

FELIETON

Erwin Axer
MIGAWKI

Lidia Amejko
ŻYWOTY ŚWIĘTYCH OSIEDLOWYCH

VARIA

NOWE SPEKTAKLE:
Opera – krótki kurs, jak przeżyć
Nadzieja wśród fal powodzi

SZTUKI PRZECZYTANE:
Zbigniew Nienacki
Laura Sintija Černiauskaitė
Amir Bukvić
Olga Darfi

KORESPONDENCJA

Adam Wierciński
Józef Kelera

Z AFISZA

CONTENTS

 

źródło opisu: Dialog, 2004

źródło okładki: Dialog, 2004

pokaż więcej

Brak materiałów.

Mogą Cię również zainteresować

  • Zbrodnia w wielkim mieście
  • Histeryczki
  • Krwawy księżyc
  • Lalkarz z Krakowa
  • Niewidzialni
  • Berta Isla
  • Wodecki. Tak mi wyszło
  • Zobaczyli za dużo
  • Dwór szronu i blasku gwiazd
  • Kraina snów
  • S.N.U.F.F.
  • Pan Babington i jego niezwykła klasa
  • Zobacz, jak oni kłamią
  • Roziskrzone noce
  • Układanka
  • Życie na zamówienie, czyli espresso z cukrem
Zbrodnia w wielkim mieście
Alek Rogoziński

7,43 (49 ocen i opinii)
Histeryczki
Roxane Gay

7,89 (9 ocen i opinii)
Krwawy księżyc
K. C. Hiddenstorm

8,21 (14 ocen i opinii)
Lalkarz z Krakowa
R.M. Romero

8,26 (27 ocen i opinii)
Niewidzialni
Roy Jacobsen

7,91 (11 ocen i opinii)
Berta Isla
Javier Marías

6,5 (2 ocen i opinii)
Wodecki. Tak mi wyszło
Wacław Krupiński , Kamil Bałuk

8,9 (10 ocen i opinii)
Zobaczyli za dużo
Alan Gibbons

7,67 (3 ocen i opinii)
Dwór szronu i blasku gwiazd
Sarah J. Maas

6,36 (212 ocen i opinii)
Kraina snów
Maria Paszyńska

8,9 (10 ocen i opinii)
S.N.U.F.F.
Wiktor Pielewin

7,83 (6 ocen i opinii)
Pan Babington i jego niezwykła klasa
Tim Harris

8 (1 ocen i opinii)
Zobacz, jak oni kłamią
Sue Wallman

7,13 (8 ocen i opinii)
Roziskrzone noce
Beatrix Gurian

4,25 (4 ocen i opinii)
Układanka
Karin Slaughter

8 (11 ocen i opinii)
Życie na zamówienie, czyli espresso z cukrem
Karolina Wilczyńska

7,72 (25 ocen i opinii)
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Przeczytaj także

Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
Inne książki autora
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd