rozwińzwiń

Katolicki komentarz biblijny

Okładka książki Katolicki komentarz biblijny Raymond E. Brown, Joseph A. Fitzmyer, Roland E. Murphy
Okładka książki Katolicki komentarz biblijny
Raymond E. BrownJoseph A. Fitzmyer Wydawnictwo: Oficyna Wydawnicza Vocatio Seria: Prymasowska Seria Biblijna religia
2214 str. 36 godz. 54 min.
Kategoria:
religia
Seria:
Prymasowska Seria Biblijna
Tytuł oryginału:
New Jerome Biblical Commentary
Wydawnictwo:
Oficyna Wydawnicza Vocatio
Data wydania:
2013-01-01
Data 1. wyd. pol.:
2013-01-01
Liczba stron:
2214
Czas czytania
36 godz. 54 min.
Język:
polski
ISBN:
9788378292692
Tłumacz:
Krzysztof Bardski
Średnia ocen

10,0 10,0 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Książki autora

Mogą Cię zainteresować

Oceny

Średnia ocen
10,0 / 10
4 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
644
573

Na półkach: ,

„Niewłaściwe ustalenie gatunku literackiego kieruje całą egzegezę na błędne tory (np. właściwe sekciarzom odczytanie symbolicznego języka Apokalipsy jako filmu o końcu świata). Największą trudność sprawia patrzenie przez pryzmat istniejących obecnie gatunków literackich; ludzie nawykli do przeciwstawiania fikcyjnej noweli podręcznikowi historii nie mogą pojąć, że Biblia nie jest ani jednym, ani drugim”.

Uczciwie przyznaję: jak dotąd, moje największe książkowe wyzwanie. Całość zajęła mi ponad 6 tygodni. Wzrokowo uchwycona objętość nie zwala z nóg, ale sytuacja zmienia się po zajrzeniu do środka: cieniuteńki bibułkowy papier i dwie kolumny na stronę A4 drobnego maczku. Do tej kolubryny trzeba wysoko zakasać rękawy.

Bardzo formalna i techniczna analiza historyczno-literacka wszystkich ksiąg Biblii.
Porównania z innymi religiami, oraz możliwe wzajemne inspiracje. Kiedy, przez kogo i w jakich realiach zostały spisane poszczególne księgi i co nimi chcieli osiągnąć autorzy.

Fenomenalna analiza Księgi Hioba.

Tytaniczna praca nad zebraniem tych wszystkich badań Starego i Nowego Testamentu.

Na końcu (ostatnia kwarta całości) znajdują się świetne artykuły o historii badań nad Biblią oraz ich obecnym stanem; o natchnieniu; bezbłędności; odkryciach z Qumran; szkołach i metodach egzegetycznych; o licznych przekładach; nauczaniu Kościoła i jego stosunku do egzegezy kiedyś i dziś; o archeologicznych odkryciach i historii Izraela; a także o perypetiach wczesnego Kościoła.

Dla wymagających czytelników obdarzonych rzadko spotykaną zawziętością w poszukiwaniu Prawdy.

Na domowy użytek polecam inną świetną pozycję z Prymasowskiej kolekcji: „Trudne fragmenty Biblii”.

-----------------------------------

„Ta strofa, stanowiąca środek poematu, podkreśla wartość należytej i skromnej czci dla samego siebie. Pogarda dla siebie jest błędem”.

„Serce jego: siedlisko myśli i uczuć”.

„Pozbawieni spokoju sumienia, biegają po drogach grzechu”.

„Chrzest Jezusa w Jordanie z rąk Jana Chrzciciela odgrywał tak doniosłą rolę teologiczną, że został opisany przez wszystkich czterech ewangelistów, chociaż każdy uczynił to inaczej. Marek dostarczył prostego opisu (1,9-11),teologicznie naiwnego i wolnego od zakłopotania. Jednak jego opowieść szybko stała się źródłem zakłopotania dla wczesnego Kościoła, wynikało bowiem z niej, że bezgrzeszny Jezus musiał zostać ochrzczony z powodu swoich grzechów. Z tego powodu Mateusz pomija Mk 1,4, w którym jest mowa o przebaczeniu grzechów, i dodaje ww. 14 i 15”.

„<<Opętanych, epileptyków i paralityków>>. Wszystkie trzy choroby są zaburzeniami na tle nerwowym lub psychosomatycznym, dającym się niekiedy wyleczyć przez kontakt z silną osobowością”.

„Biblia postrzega ubóstwo ekonomiczne jako formę zła, której należy zapobiec (Pwt 15,11); bogactwo samo w sobie nie jest złem, w rzeczy samej jest niezbędne dla dobrobytu królestwa, łączy się jednak z ryzykiem zapomnienia o Bogu i o ubogich”.

„Chce prawować się z tobą: Należy unikać rozstrzygania spraw na drodze sądowej”.

„Będziesz miłował: Jezus cytuje Pwt 6,5. „Miłość” nie oznacza tutaj uczucia, lecz głównie wierność przymierzu, efekt woli i postępowania. całym swoim sercem (…) duszą i (…) umysłem: Rabini podkreślali tę część przykazania: serce oznaczało wolę, dusza – życie, zaś umysł – bogactwo, majątek”.

„Także Paweł widział chrześcijaństwo jako przełamywanie barier: między Żydem a Grekiem, niewolnikiem i wolnym, mężczyzną i kobietą (Ga 3,28); jednocześnie jednak jego pierwszy list (1 Tes 5,12: najstarszy przechowany dokument chrześcijański) zawiera żądanie szacunku dla tych, którzy „przewodzą wam w Panu” – co trudno uznać za określenie egalitarne”.

„Niewłaściwe ustalenie gatunku literackiego kieruje całą egzegezę na błędne tory (np. właściwe sekciarzom odczytanie symbolicznego języka Apokalipsy jako filmu o końcu świata). Największą trudność sprawia patrzenie przez pryzmat istniejących obecnie gatunków literackich; ludzie nawykli do przeciwstawiania fikcyjnej noweli podręcznikowi historii nie mogą pojąć, że Biblia nie...

więcej Pokaż mimo to

avatar
1135
461

Na półkach: , ,

To jedna z tych książek, o których nie można powiedzieć, że się je przeczytało - nie czyta się jej "od dechy do dechy", nie czyta się do poduszki. Korzystałam z niej przy okazji dłubania pracy licencjackiej, magisterskiej i przy pisaniu doktoratu. Doskonała również dla każdej osoby zainteresowanej tematyka biblijną - dla pogłębienia wiedzy i lepszego rozumienia tekstu biblijnego.

To jedna z tych książek, o których nie można powiedzieć, że się je przeczytało - nie czyta się jej "od dechy do dechy", nie czyta się do poduszki. Korzystałam z niej przy okazji dłubania pracy licencjackiej, magisterskiej i przy pisaniu doktoratu. Doskonała również dla każdej osoby zainteresowanej tematyka biblijną - dla pogłębienia wiedzy i lepszego rozumienia tekstu...

więcej Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Chcę przeczytać
    42
  • Posiadam
    15
  • Przeczytane
    5
  • Chcę w prezencie
    2
  • Teologia
    2
  • Teraz czytam
    2
  • Chcę kupić
    1
  • Prymasowska Seria Biblijna
    1
  • 3.6. Chrześcijaństwo
    1
  • Encykl., słowniki, podręczniki, atlasy itd.
    1

Cytaty

Bądź pierwszy

Dodaj cytat z książki Katolicki komentarz biblijny


Podobne książki

Przeczytaj także