5,91 (23 ocen i 7 opinii) Zobacz oceny
10
0
9
0
8
2
7
6
6
8
5
3
4
3
3
1
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
tytuł oryginału
L'Analyse des films
data wydania
ISBN
978-83-01-16836-0
liczba stron
442
słowa kluczowe
film, historia, teoria
język
polski
dodała
Ag2S

Znakomity wykład prowadzony w duchu tzw. teorii francuskiej, która charakteryzuje się dużą erudycyjnością i licznymi powiązaniami z teorią literatury. Autorzy postrzegają analizę filmu jako szczególny rodzaj dyskursu o filmie, który należy odróżnić od teorii filmu, krytyki filmowej i interpretacji. W syntetyczny sposób omawiają najważniejsze metody analizy filmu: analizę tekstualną, analizę...

Znakomity wykład prowadzony w duchu tzw. teorii francuskiej, która charakteryzuje się dużą erudycyjnością i licznymi powiązaniami z teorią literatury. Autorzy postrzegają analizę filmu jako szczególny rodzaj dyskursu o filmie, który należy odróżnić od teorii filmu, krytyki filmowej i interpretacji. W syntetyczny sposób omawiają najważniejsze metody analizy filmu: analizę tekstualną, analizę narratologiczną, analizę dźwięku i obrazu oraz psychoanalizę. W toku wykładu wskazują wady i zalety każdej z metod oraz omawiają historię jej powstania i rozwoju. Książkę wzbogacają liczne ilustracje, a także bogata bibliografia po każdym rozdziale.

 

źródło opisu: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2012

źródło okładki: http://ksiegarnia.pwn.pl/produkt/109186/analiza-filmu.html

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Już teraz nowa funkcja: pakiety. Dowiedz się więcej jak kupić kilka książek w najlepszej cenie >>>
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
pokaż wszystkie
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (131)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 473
mellon_collie | 2018-05-26
Przeczytana: 26 maja 2018

Nie wierzcie blurbowi, to nie jest książka dla amatorów. I to nie tylko dlatego, że wymaga od czytelnika posiadania pewnej wiedzy przed lekturą, ale także dlatego, że sama oferuje wiedzę, która niekoniecznie jest potrzebna komuś, kto tylko się teorią kina interesuje, a nie wiąże z nią przyszłości. Poza tym desperacko domaga się uaktualnienia. Już pal licho odwoływanie się do magnetofonów jako nośników, ale - cały rozdział o psychoanalizie, serio? W wielu miejscach niekonkretna, wskazówki odnośnie tego JAK właściwie pisać analizy są rozsiane w różnych miejscach i trzeba je mozolnie zbierać. Największy plus, to przywoływanie fragmentów sławnych analiz, z których zdecydowana większość nigdy nie została przetłumaczona na język polski.

książek: 1233
Dociekliwy_Kotek | 2013-05-26
Przeczytana: maj 2013

Możliwości są dwie: albo pokutuje moje cokolwiek mgliste pojęcie o francuskiej teorii filmu - i wtedy należy zadać sobie pytanie, jak duże trzeba mieć o niej pojęcie, żeby wycisnąć z lektury więcej i jaki w takim razie z niej pożytek, albo mamy do czynienia z klasycznym przykładem nowych szat króla, to znaczy autorzy w sposób możliwie hermetyczny i złożony opisali zjawiska, które spokojnie można wyjaśnić w sposób znacznie bardziej przystępny i zrozumiały, co, jak mi się wydaje, powinno przyświecać każdej pracy naukowej pisanej z myślą o szerszej rzeszy czytelników, na przykład studentów (ale wtedy byłoby wiadomo, że król jest nagi).

Komu można polecić tę książkę? Otóż osobom mającym bardzo dużo czasu i znajdującym przyjemność w sofistycznych igraszkach tudzież fanom azjatyckich sposób definiowania, to znaczy pokazujących, czym dane zjawisko nie jest, zamiast prezentowania szybkiej, prostej i łatwej w obsłudze definicji.
Aumont i Marie bardzo długo i szeroko rozwodzą się, czym...

książek: 2766
-O_O- | 2013-08-24
Przeczytana: 23 sierpnia 2013

Analiza filmu, czyli Jak Profesjonalnie Streszczać Filmy bez Wnikania w Istotę ich Treści + trochę innego pustosłowia

książek: 318
Aleksandra | 2015-04-11
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
Przeczytana: listopad 2011

Pod każdym względem znakomita. Chociaż dla osób, które wcześniej styczności z analizą filmu nie miały, w pierwszej chwili wydać może się zupełnie nieprzydatna, po czasie zaczyna się ją bardzo mocno doceniać. Dlaczego? Otóż to jedna z tych książek, której nie można uznać za klasyczny podręcznik. Pojawia się co prawda jasny podział na poszczególne szkoły analizy, na możliwe drogi, które wybrać można próbując "ugryźć" film. Równocześnie jednak każda z nich przedstawiona jest w sposób dość lakoniczny. Nie ma żadnej instrukcji, która tłumaczyłaby krok po kroku, jak napisać analizę dźwięku i obrazu, czy analizę postaci. Zamiast tego, pojawia się jedynie długa lista mnożących się pytań, całe potoki przypisów, masa odnośników do źródeł bibliograficznych i mnóstwo ilustracji. Będąc studentem stojącym przed wyzwaniem napisania pierwszej poważnej analizy, można się oczywiście na to pieklić. Ale tylko przez kilkanaście pierwszych stron. Zaraz po nich przychodzi bowiem moment, w którym pojawia...

książek: 107
Ania | 2013-02-01
Na półkach: Przeczytane, Posiadam, Film

To nie jest książka dla amatorów. Bez częściowej znajomości francuskiej teorii filmoznawczej ani rusz.

książek: 532
Izabela | 2013-12-15
Na półkach: Przeczytane, Film

Ciekawa pozycja, ale bardzo naukowa, często napisana dosyć niezrozumiale - to raczej wina tłumaczenia. Niemniej jednak kinomaniacy będą zadowoleni :)

książek: 330
Karol | 2013-10-22
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 12 marca 2014

Uff, przebrnąłem :)

książek: 469
Joanna | 2018-03-12
Przeczytana: 15 czerwca 2016
książek: 119
tom91 | 2018-01-07
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
książek: 78
tom2700 | 2018-01-04
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 04 stycznia 2018
zobacz kolejne z 121 
Przeczytaj także

Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
zgłoś błąd zgłoś błąd