Zabójca w dziecinnym pokoju. Przemoc i gry komputerowe
Wydawnictwo: Instytut Wydawniczy PAX poradniki
180 str. 3 godz. 0 min.
- Kategoria:
- poradniki
- Wydawnictwo:
- Instytut Wydawniczy PAX
- Data wydania:
- 2006-01-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2006-01-01
- Liczba stron:
- 180
- Czas czytania
- 3 godz. 0 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 8321117171
Gry komputerowe i Internet stały się dziś częścią tożsamości dziecka i młodego człowieka . Olbrzymie zainteresowanie nimi jest faktem, z którym nie bardzo umieją sobie radzić rodzice, przeczuwający płynące stąd zagrożenia, ale i możliwe korzyści.
Dodaj do biblioteczki
Porównaj ceny
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Szukamy ofert...
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 5
- 4
- 1
- 1
- 1
- 1
Cytaty
Bądź pierwszy
Dodaj cytat z książki Zabójca w dziecinnym pokoju. Przemoc i gry komputerowe
Dodaj cytat
OPINIE i DYSKUSJE
Przeczytałam tę książkę dziś na zajęciach (co nie świadczy zbyt dobrze o samych zajęciach; coś trzeba było robić).
Przez cały czas miałam niejasne poczucie, że nie umiem ocenić tej książki. Że nawet nie wiem jakie stanowisko ma autor. Same ogólniki itd. Dużo o wychowaniu, mało o samych grach, w sumie nic szczególnego.
Z pomocą przyszedł mi fragment ze strony 141, który zacytuję w całości:
"Historie w grach nie wywołują poruszenia, bo nie są istotne dla graczy. "To, co opowiadają gry, ma niewiele wspólnego z filmem, a dużo z fizyką - uważa Mertens - a to, co dzieje się w grze, mało wspólnego z literaturą, a dużo z architekturą. Zaś to, co gry osiągają, jest w niewielkim stopniu psychologią, a w dużym logistyką. Ważniejszy jest wygląd joysticka niż postaci."
Także postacie są tylko środkiem do celu. Zadziwiające jest także to, że gry komputerowe posługują się takimi samymi środkami przy budowaniu dramaturgii jak filmy: muzyką, obrazami, hałasami i profesjonalnymi narratorami. A mimo to nie poruszają gracza."
!!!
Można by tłumaczyć autora, że "och, książka z 2004, nie było wtedy jeszcze Mass Effectów, nie masz co oceniać", ale to ŻADNE tłumaczenie. W 2004 roku były na rynku gry takie jak Deus Ex, Diablo II, dwie części Gothica, Baldur's Gate II, Star Wars: Knights of the Old Republic z GENIALNĄ historią, za która należą się ukłony twórcom, dwie części Syberii... To są tytuły, których się nie włącza po to by pozabijać przeciwników (no, może oprócz Diablo, ale pamiętam co czułam poznając fabułę tej gry i, z dłonią na sercu, mogę powiedzieć, że to było coś, co naprawdę mnie wciągnęło). To są gry, w które gra się właśnie dla opowiadanej historii i dlatego, że możesz być ich częścią.
Właśnie ten cytat potwierdził moje powątpiewanie: tak, autor znów nie ma najmniejszego pojęcia o czym pisze. I choć książka ma parę mniej lub bardziej wartościowych stwierdzeń - na dodatek na korzyść gier (!) - to po takim fragmencie nie mogę wystawić wyższej oceny. I nie wystawię.
Przeczytałam tę książkę dziś na zajęciach (co nie świadczy zbyt dobrze o samych zajęciach; coś trzeba było robić).
więcej Pokaż mimo toPrzez cały czas miałam niejasne poczucie, że nie umiem ocenić tej książki. Że nawet nie wiem jakie stanowisko ma autor. Same ogólniki itd. Dużo o wychowaniu, mało o samych grach, w sumie nic szczególnego.
Z pomocą przyszedł mi fragment ze strony 141, który...