Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Tajniki warsztatu legendarnego copywritera

Wydawnictwo: Złote Myśli
7,65 (17 ocen i 3 opinie) Zobacz oceny
10
3
9
2
8
4
7
5
6
1
5
1
4
1
3
0
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
978-83-7701-287-1
liczba stron
220
słowa kluczowe
reklama, biznes
kategoria
biznes, finanse
język
polski
dodał
Ramon

Tajniki warsztatu legendarnego copywritera. Jak nauczyłem się tworzyć najskuteczniejsze na świecie reklamy? Ta książka jest mniej popularna niż legendarna „Scientific Advertising”. Tym gorzej dla osób, które jej nie znają. Dlaczego? Bo dokładnie opisuje ona, w jaki sposób Hopkins doszedł do tak ogromnego sukcesu w reklamie. Ujawnia kulisy powstawania jego najlepszych reklam i daje...

Tajniki warsztatu legendarnego copywritera.
Jak nauczyłem się tworzyć najskuteczniejsze na świecie reklamy?

Ta książka jest mniej popularna niż legendarna „Scientific Advertising”. Tym gorzej dla osób, które jej nie znają. Dlaczego? Bo dokładnie opisuje ona, w jaki sposób Hopkins doszedł do tak ogromnego sukcesu w reklamie.

Ujawnia kulisy powstawania jego najlepszych reklam i daje rozbudowane przykłady zastosowania zasad, jakie opisał w swojej pierwszej książce.

Jeśli znasz już „Scientific Advertising”, to ta książka otworzy Ci oczy na zasady Hopkinsa i doznasz głębokiego oświecenia, które zostanie z Tobą na zawsze. A jeśli nie znasz…?

 

źródło opisu: http://www.zlotemysli.pl/prod/12071/tajniki-warszt...(?)

źródło okładki: http://www.zlotemysli.pl/prod/12071/tajniki-warszt...»

pokaż więcej

Brak materiałów.
książek: 80
Marjory | 2013-12-03
Na półkach: Przeczytane, Ulubione
Przeczytana: 2013 rok

Jeżeli ktoś twierdzi, że zna się na reklamie, a nie zna Hopkinsa i nie przeczytał żadnej jego książki - to śmiem twierdzić, że jeszcze długa droga przed nim. Odkryć w praktyce to wszystko, czego on nauczył się w swym pracowitym życiu, nie jest łatwo. Tym bardziej, gdy powszechnie wciąż za mało mówi się o testowaniu reklam.

Książka nie przez przypadek nosi tytuł "Tajniki warsztatu legendarnego copywritera". Hopkins nie opisuje co prawda dokładnie np. procesu tworzenia tekstu reklamowego, nie daje też wskazówek typu: "w nagłówku bezwzględnie używaj takich zwrotów jak...", ale copywriter znajdzie w niej tak naprawdę wszelkie istotne wskazówki, które wskażą mu właściwe podejście i właściwą drogę. Wszystkie zasady jakie wyłaniają się z tego, o czym pisze Hopkins są naprawdę proste i logiczne.

Trzeba zazzaczyć, że Hopkins jest przedstawicielem prawdziwego copywritingu. Nie żadnego tzw. "seo copywritngu", czy też "pisania tekstów na strony internetowe", czym lubi się obecnie chwalić wielu ludzi określających siebie mianem copywriterów. Niech mają ambicję nimi zostać! Ale niestety takie określenia wprowadzają innych mocno w błąd (bo to nie jest copywriting) i obecnie jest problem z właściwym rozumieniem słowa "copywriting".

Copywriter zajmuje się po prostu (i w skrócie) tworzeniem ofert reklamowych i nie jest to tak prosta rzecz, jak się wielu wydaje. Z książki Hopkinsa jasno wynika, że żeby odnieść w tym sukces trzeba zdobyć wiedzę poprzez dziesiątki testów (proste zasady Hopkinsa czasem są tylko wstępem do własnych badań, nie wyjaśnią też wszystkiego w każdej możliwej sytuacji) i już za czasów Hopkinsa był problem z tym, że każdemu wydaje się, że reklama jest prosta, albo że wystarczy poznać kilka zasad i już można zostać mistrzem reklamy...

Ten cytat z książki mówi wszystko: "Takim ludziom nie wpadłoby do głowy wydawać instrukcje chirurgowi. Ani podpowiadać prawnikowi, jak wygrać daną sprawę. Ani artyście jak namalować obraz. Rozumieją, że w takich zawodach potrzebna jest wiedza techniczna. Ale nie w reklamie, która wydaje się im taka prosta, ponieważ jest kierowana do prostych ludzi. Nie zdają sobie sprawy z tego, że życia by im nie starczyło na naukę samych podstaw" - o jakże to prawdziwe. Jak widać było to aktualne 100 lat temu i pozostało do dziś. Dziś też wielu ludziom wydaje się, że marketing to taka prosta sprawa. Czasem przeczytają kilka książek marketingowych i już wydaje im się, że są guru od marketingu. Znam takich ludzi, robią nawet z tego szkolenia...

Wracając do samej książki - styl jest świetny! Dla mnie to jeszcze bardziej uwiarygadnia Hopkinsa jako jednego z najlepszych copywriterów (w ogóle marketingowców!) w historii.

Rozdziałów w książce jest 19 i jeśli komuś naprawdę bardzo się śpieszy, albo np. Hopkins bardzo go nudzi (co byłoby dziwne, ale wszystko jest możliwe), to tak naprawdę wystarczy przeczytać rozdział 17, gdzie Hopkins podsumowuje wszystko to, o czym wcześniej była mowa. Dużo się jednak straci nie czytając reszty.

Hopkins opisuje w tej książce swoje życie, nie robi tego jednak bardzo dokładnie. Bardzo dokładnie opisuje swoje działania marketingowe, historie produktów, które reklamował, ścieżkę swojej kariery (choć nie określa żadnych dokładnych ram czasowych i nie opisuje wszytskiego po kolei), ale kontekstu - tego jaki to był np. okres w jego życiu, szczegółów dotyczących jego prywatnego życia - tego nie dostaniemy. Bardzo ciekawe są więc ostatnie rozdziały: 18 i 19, gdzie Hopkins pisze o swoich błędach i przybliża samą swoją osobę. Wyłania się z tego obraz bardzo ciekawego człowieka.

Generalnie ta książka to źródło genialnych cytatów i źródło nieocenionej wiedzy. Polecam każdemu, kogo interesuje marketing. Nie tylko copywriterom.

Pokaż wszystkie opinie o tej książce
Już teraz nowa funkcja: pakiety. Dowiedz się więcej jak kupić kilka książek w najlepszej cenie >>>
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading

Opinie czytelników


O książce:
Hohenzollernowie

Momentami książkę czyta się trudno ze względu na zawartość wielu szczegółów politycznych, wojennych, nazwisk. Stanowi dobre uzupełnienie wiedz...

zgłoś błąd zgłoś błąd