Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Kultura biznesu. Normy i formy

Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
7,92 (12 ocen i 7 opinii) Zobacz oceny
10
3
9
2
8
1
7
4
6
1
5
1
4
0
3
0
2
0
1
0
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
978-83-01-16738-7
liczba stron
384
kategoria
poradniki
język
polski
dodała
Agnieszka

Kultura biznesu jest szerokim zagadnieniem dotyczącym zachowań ludzkich w sytuacjach służbowych. Jest pojęciem rozleglejszym niż etykieta. Etykieta to jedynie zbiór zasad, właściwych zachowań w życiu zawodowym i społecznym. Jest międzynarodowo uznanym systemem kurtuazji, który służy tworzeniu, utrzymaniu i normowaniu stosunków międzyludzkich w sytuacjach służbowych. Kultura w biznesie obejmuje...

Kultura biznesu jest szerokim zagadnieniem dotyczącym zachowań ludzkich w sytuacjach służbowych. Jest pojęciem rozleglejszym niż etykieta. Etykieta to jedynie zbiór zasad, właściwych zachowań w życiu zawodowym i społecznym. Jest międzynarodowo uznanym systemem kurtuazji, który służy tworzeniu, utrzymaniu i normowaniu stosunków międzyludzkich w sytuacjach służbowych. Kultura w biznesie obejmuje natomiast i same zasady, ich opis, i zastosowanie tych zasad w życiu zawodowym. Ujmując to inaczej, etykieta to zasady, które mówią, jak powinno być, a kultura biznesu to stan faktyczny, zarówno obecnie, jak i w przeszłości.

W książce autorka porusza zupełnie nowe zagadnienia z obszaru kultury biznesu i kultury na co dzień. Są wśród nich: zasady korespondencji, dawanie i otrzymywanie prezentów, przyjmowanie wysokich rangą gości zagranicznych, różnice kulturowe oraz grzeczność na co dzień. Bardzo szczegółowo opracowała tematy poświęcone kwestiom wizerunku i przyjęć. Opisane przykłady i uwagi dotyczą przede wszystkim sytuacji służbowych, ale odwołania do sfery towarzyskiej znalazły się wszędzie tam, gdzie wymagała tego konfrontacja sytuacji służbowych i prywatnych.

W dobie globalizacji i przyspieszonej komunikacji człowiek jest stawiany coraz częściej przed koniecznością konfrontacji własnych norm grzecznościowych z normami obowiązującymi na innych obszarach kulturowych. Brak umiejętności zachowania w kontaktach międzynarodowych w sytuacjach pozazawodowych (np. turystyka) nie skutkuje na ogół poważnymi konsekwencjami. Gorzej, jeśli jesteśmy nieprzygotowani do międzynarodowych kontaktów służbowych.

Poruszanie się w obrębie przyjętych kodów zachowania, będących często w sferze podświadomej, daje człowiekowi komfort poczucia bezpieczeństwa. Ten komfort uzyskuje zarówno osoba, która wysyła te sygnały, jak i otoczenie, które je odczytuje. Oczywiście pod warunkiem, że nie nastąpią zakłócenia w postaci manipulacji, czyli działań mających na celu zafałszowanie rzeczywistości. Zwykle, będąc w grupie, która przyjęła te same normy, jesteśmy w stanie odczytać i właściwie zinterpretować wysyłane sygnały.

(Z tekstu)

 

źródło opisu: http://ksiegarnia.pwn.pl/produkt/105251/kultura-biznesu.html

źródło okładki: http://ksiegarnia.pwn.pl/produkt/105251/kultura-biznesu.html

pokaż więcej

Brak materiałów.
książek: 2
kemot33 | 2012-09-13
Na półkach: Przeczytane

Kultura biznesu jest kompletnym zbiorem wszelkich norm oraz standardów zachowań, z jakimi mamy styczność zarówno w kontaktach służbowych, jak i towarzyskich. Irena Kamińska-Radomska dzięki wieloletniemu doświadczeniu zdobytemu jako wykładowca i konsultant z dziedzin etykiety biznesu, protokołu dyplomatycznego oraz wystąpień publicznych napisała książkę, która staje się niezwykle przydatna wtedy, gdy potrzebujemy porady z życiu zawodowym czy społecznym. Nieważne, czy organizujemy duże garden party, czy skromne przyjęcie herbatkowe, prowadzimy szkolenie, czy zwykłą rozmowę z podwładnym, możemy tu znaleźć praktyczne porady dotyczące błędów, jakich mamy się wystrzegać, radzenia sobie w chwili, gdy coś nie idzie po naszej myśli, oraz na co zwrócić największą uwagę. Autorka koncentruje się również na kwestii etykiety na arenie międzynarodowej, podkreśla, że znajomość norm obowiązujących w naszym kraju nie gwarantuje sukcesu w innym miejscu świata z racji nieznajomości różnic kulturowych. Dużą zaletą publikacji jest jej przejrzystość oraz podział na konkretne zagadnienia. W dowolnym momencie możemy otworzyć książkę i w wybranym rozdziale dowiedzieć się czegoś na temat, który nas interesuje, bez uczucia, że czytamy coś wyrwanego z kontekstu. Całość treści dopełniają tematyczne ilustracje, niejednokrotnie z zabarwieniem humorystycznym. Kultura biznesu jest doskonałym poradnikiem wyjaśniającym, jak nie zagubić się w pędzącym świecie współczesnego biznesu, z pewnością sprawdzi się także jako pomoc w codziennym życiu każdego człowieka.

Pokaż wszystkie opinie o tej książce
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading

Opinie czytelników


O książce:
Dzienniki gwiazdowe

Dzienniki Gwiazdowe są fenomenalne z kilku powodów. Najważniejszymi z nich są dla mnie filozoficzne rozmyślania Lema, niczym jak przykryte pierzyną na...

zgłoś błąd zgłoś błąd