Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Dziewczyna Mistrza Gry

Wydawnictwo: Siedmioróg
6,03 (554 ocen i 34 opinie) Zobacz oceny
10
14
9
40
8
38
7
137
6
104
5
146
4
25
3
35
2
3
1
12
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
8371622228
liczba stron
144
słowa kluczowe
Warhammer, RPG
kategoria
Literatura piękna
język
polski
dodała
bythewoods

Inne wydania

Warhammer Fantasy Roleplay jest jedną z gier fabularnych znanych na świecie pod wspólną nazwą RPG - role-playing games. Jedyną "planszą", na której grają uczestnicy tej zabawy, jest ich własna WYOBRAŹNIA. Mistrz Gry kieruj fabułą stworzoną przez siebie lub opartą na specjalnych scenariuszach i musi być najwyższym autorytetem dla graczy. Warhammer Fantasy Roleplay jest osobliwą, pełną grozy...

Warhammer Fantasy Roleplay jest jedną z gier fabularnych znanych na świecie pod wspólną nazwą RPG - role-playing games. Jedyną "planszą", na której grają uczestnicy tej zabawy, jest ich własna WYOBRAŹNIA. Mistrz Gry kieruj fabułą stworzoną przez siebie lub opartą na specjalnych scenariuszach i musi być najwyższym autorytetem dla graczy. Warhammer Fantasy Roleplay jest osobliwą, pełną grozy "rzeczywistością" powstałą z materii Chaosu, a teraz rządzoną przez Mistrza Gry. Każdy z uczestników prowadzi w niej własnego bohatera, którego osobowość jest dokładnie określona rzutami specjalnych kostek. Również rzuty kostkami oraz dodatkowe "modyfikatory" decydują o działaniu bohatera i jego losie.
Zdarza się, że gracze utożsamiają się z prowadzonymi przez siebie postaciami, a dzieje się tak zwłaszcza wtedy, kiedy ich własna osobowość nie jest dostatecznie silna.

 

źródło opisu: Siedmioróg, 1997

źródło okładki: zdjęcie autorskie

pokaż więcej

Brak materiałów.
książek: 561
Agata | 2013-02-02
Przeczytana: 02 lutego 2013

Krystyna Siesicka jest moją UKOCHANĄ autorką - niezależnie od jej politycznej przeszłości. Za sprawą jej książek pokochałam słowo pisane i do dziś potrafię bez reszty zatopić się w lekturze, a większość powieści tej autorki odrywa mnie od rzeczywistości i przenosi w lepszy, barwniejszy świat, który ma własne zapachy, faktury....

W książce poznajemy Florę - kobietę dorosłą, stateczną - która zatrzymuje się w mieszkaniu swojej kuzynki Juty pod jej nieobecność. Ma nadzieję, że tam będzie się jej lepiej pracowało, musi przygotować scenografię do pewnej sztuki. Juta ostrzega ją, że jeden pokój udostępnia synowi swojej koleżanki i jego kolegom. Za jego zamkniętymi drzwiami opatrzonymi fantazyjną klamką chłopcy grają w grę RPG. Ale czy tylko chłopcy? Na scenę wydarzeń wkracza tajemnicza Pia Gizela, którą Kamil jest bez reszty zafascynowany. Jest taka inna od wycofanej, delikatnej i kruchej Mariany, baletnicy, z którą teraz się spotyka...
Flora nie przypuszcza jak dziwnych zdarzeń będzie świadkiem i jakie niespodziewane ich sploty szykuje najbliższa przyszłość. Kot Seweryn też będzie miał w tym swój mały udział.

Powieść dotyka różnych wątków, w różnym stopniu. Miłość, dojrzewanie, pierwsze poważne wybory, relacje z rodziną, priorytety i - w wypadku tej książki - pomieszanie gry, iluzji, marzeń, hobby z rzeczywistością.
Jak zwykle - specyficzny styl autorki potrafi zaczarować. Narracja w książce jest różna. Siesicka bawi się nią, pokazując zdarzenia z różnych punktów widzenia, przede wszystkim jednak Flory, która czasami nadzwyczajnie posiada cechy narratora wszechwiedzącego. To momentami mnie drażniło. Flora według mnie jest bohaterką specyficzną, sama nie wiem jaki mam do niej stosunek - ale układy kilkunastolatków z dwa razy starszą od siebie kobietą niezbyt mi się widzą.
Mimo tego, że książka w tajemnicy miała trzymać czytelnika do samego końca, ja zagadkę rozwiązałam bardzo wcześnie. Muszę jednak przyznać, że jak zwykle czytało się przyjemnie, a klimat książek Pani Krystyny zdecydowanie kocham - i ta nie odbiegała bardzo od tego, czego się spodziewałam.
Książkę urozmaicają reprodukcje obrazów, oraz trafnie dobrane fragmenty utworów Stanisława Grochowiaka. To kolejne magiczne posunięcie wykorzystane przez pisarkę.

Niestety, muszę przyznać, że autorka przyzwyczaiła mnie do mistrzostwa w tym co robi ("Zapałka na zakręcie", "Jezioro Osobliwości", "Falbanki", "...? Zapytał Czas", "Nie ma z kim tańczyć..." i długo by wymieniać moje ulubione jej książki), dlatego "Dziewczyna Mistrza Gry" mnie rozczarowała, choć nie jest to najgorzej odebrana przeze mnie powieść Siesickiej. W porównaniu do tych, które mnie porwały, zaczarowały i rzucił na kolana - ta jest zdecydowanie przeciętna. Mimo to cieszę się, że mam ją w swoich zbiorach, brakuje mi jeszcze tylko kilku :)

Pokaż wszystkie opinie o tej książce
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading

Opinie czytelników


O książce:
Oskarżenie

6 tom przygód Chyłki i Oryńskiego. Nawet nie wiem co mam o tym napisać ;) Nie jest to najlepsza część serii ale najgorsza też nie. W Immunitecie pozna...

zgłoś błąd zgłoś błąd