Dziedzictwo Sigmara
- Kategoria:
- fantasy, science fiction
- Wydawnictwo:
- Copernicus Corporation
- Data wydania:
- 2006-01-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2006-01-01
- Liczba stron:
- 152
- Czas czytania
- 2 godz. 32 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 8386758740
- Tłumacz:
- Grzegorz Bonikowski, Tomasz Kutner
- Tagi:
- WFRP Warhammer RPG fantasy
Burza Chaosu minęła!
Imperium przetrwało kolejną Inwazję Chaosu, jednak pokój okupiono wielkimi stratami. W zniszczonych północnych prowincjach zginęły tysiące obywateli, miasta i wioski zostały złupione, a w ślad za wojną idą głód i zarazy. We wszystkich księstwach prorocy zagłady wieszczą nadejście końca świata, biczownicy i fanatycy nawołują do upustu krwi i pokuty, a kulty Chaosu podkopują fundamenty ładu. Oto Imperium w roku 2522 – niegdyś najpotężniejsze państwo Starego Świata, teraz kraina osłabiona i narażona na ciosy podstępnych nieprzyjaciół. Imperator ściga rozproszone resztki armii Archaona, lecz kto zmierzy się z wewnętrznym wrogiem potomków Sigmara?
Dziedzictwo Sigmara to obszerny przewodnik po Imperium. Na jego stronach znajdziesz:
* Historię Imperium, od najwcześniejszych lat wędrówek ludów aż do obecnych rządów Karla Franza.
* Opis stosunków społecznych oraz polityki na dworach Książąt-Elektorów.
* Przepisy prawa, procedury jego egzekwowania oraz wymierzania kar dla złoczyńców.
* Obszerne opisy wszystkich prowincji, włącznie ze szczegółowym spisem ważnych miast, osad i wiosek.
* Nowe informacje o religii w Imperium.
* 8 nowych profesji, w tym egzorcysty i szulera.
* Gotowe do wykorzystania pomysły na przygody, włącznie z opisanymi Bohaterami Niezależnymi.
* Nową, dwustronicową mapę Imperium.
* Spisek w Bögenhafen, przygodę dla postaci kończących pierwsze profesje.
Imperium to serce Starego Świata. Poznanie jego tajemnic zapewnia sukces każdej kampanii w grze fabularnej Warhammer Fantasy. Dziedzictwo Sigmara to podręcznik, na który czekali wszyscy Mistrzowie Gry.
Za Imperium! Za Sigmara!
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 36
- 14
- 10
- 4
- 3
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
Opinia
Podręcznik, a raczej dodatek do podręcznika do gry fabularnej składa się z kilku części, które należy ocenić oddzielnie.
Po pierwsze mamy kompilację informacji o świecie, która jest niewielkim rozszerzeniem informacji podanych wcześniej. Przy czym większość nowych informacji nie jest istotna. Są to ciekawostki. Zakładając jednak, że w grupie znajomych każdy kupuje inny dodatek, to takie powtórzenie nie jest tak bardzo bolesne, a część z tych elementów konstrukcji świata jest ciekawych.
Drugim elementem jest przedstawienie historii Imperium. Jest to najbardziej rozczarowująca część książki. Historia składa się wyłącznie z historii politycznej i anegdot. Opis historii politycznej wydaje się niezwykle dziwny jeśli porównać do jakiegokolwiek podobnego obszaru w naszym świecie, gdyż wygląda to tak jakby przemiany polityczne w Warhammerze dokonywały się przynajmniej dziesięciokrotnie wolniej niż w naszej rzeczywistości. To potwornie rozczarowujące, gdyż można było zrobić już przeskok mający 1500 lat i nie wyjaśniać, co działo się w tej dziurze, by przynajmniej Mistrz Gry mógł uwiarygodnić całą tę historię.
Trzecim elementem jest opis prowincji, który jest potwornie nudny. Otrzymujemy miasta, poziom życia w miastach (ale bez opisu co oznacza poziom życia 5, a co poziom życia 2 więc nawet nie wiemy jak duże są to nierówności), sporo miast z których nic nie pozostało, podobnie z wsiami, informacje o najważniejszych obszarach w danej prowincji, cechy mieszkańców. ogółem coś co mogło być ciekawe wypada nudno przez stale ten sam schemat (tabela miejscowości, kilkuzdaniowa propozycja przygody, opis losowego mieszkańca obszaru, opis kilku miejsc, jakieś takie bardzo ogólne stereotypy, towary na handel)
Dwa zakazane kulty, czyli kult Żółtego Kła i kult Ahalta Łaknącego. I tutaj mamy materiał znacznie ciekawszy ale wykastrowany. Kult Żółtego Kła wymaga posiadania dodatkowo jeszcze przynajmniej Bestiariusza, a najlepiej Dzieci Rogatego Szczura, a kapłani i kultyści kultu Ahalta Łaknącego nie posiadają żadnych statystyk i w efekcie całą ich magię kapłańską, statystyki kultysty, albo trzeba wymyślić samemu, albo kult pozornie ciekawy nie będzie się różnił od zwykłej bandy rozbójników.
Jedynym dobrym elementem podręcznika są profesje. Zarówno podstawowe (aptekarz, szuler, bajarz) jak i zaawansowane (astrolog, śledczy Venery, egzorcysta, fałszerz, rycerz Płonącego Słońca) są dobrze pomyślane i wiele z nich chciałoby się dodać do podręcznika głównego. Niestety nie ma nowych table losowania i autorzy wprowadzili profesje w sposób całkiem niesatysfakcjonujący gracz ma prosić Mistrza Gry o możliwość zasępienia konkretnej wylosowanej profesji z podstawowej listy profesją z dodatku (aptekarz zamiast skryby, bajarz, lub szuler zamiast kanciarza).
Podręcznik, a raczej dodatek do podręcznika do gry fabularnej składa się z kilku części, które należy ocenić oddzielnie.
więcej Pokaż mimo toPo pierwsze mamy kompilację informacji o świecie, która jest niewielkim rozszerzeniem informacji podanych wcześniej. Przy czym większość nowych informacji nie jest istotna. Są to ciekawostki. Zakładając jednak, że w grupie znajomych każdy kupuje inny...