Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Historia fotografii od 1839 roku do dziś - Kolekcja George Eastman House

Tłumaczenie: Edyta Tomczyk
Książka jest przypisana do serii/cyklu "TASCHEN's 25th Anniversary Special Editions". Edytuj książkę, aby zweryfikować serię/cykl.
Wydawnictwo: Taschen
6,75 (28 ocen i 2 opinie) Zobacz oceny
10
0
9
4
8
4
7
10
6
6
5
1
4
2
3
0
2
1
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
tytuł oryginału
A History of Photography - The George Eastman House Collection
data wydania
ISBN
9788389192813
liczba stron
766
kategoria
sztuka
język
polski
dodał
Snoopy

Dla wielbicieli fotografii książka powinna stanowić wstęp do własnych poszukiwań. Poprzez heurystyczny charakter przedstawia różne możliwości oglądania kolekcji muzeum George Eastman House – dla rozrywki lub w celach badawczych. Wydana w 50 roku działalności placówki, stanowi zaproszenie do odkrywczej podrózy. Kolekcja fotograficzna George Eastman House, składa się z 400 000 eksponatów. Żadna...

Dla wielbicieli fotografii książka powinna stanowić wstęp do własnych poszukiwań. Poprzez heurystyczny charakter przedstawia różne możliwości oglądania kolekcji muzeum George Eastman House – dla rozrywki lub w celach badawczych. Wydana w 50 roku działalności placówki, stanowi zaproszenie do odkrywczej podrózy.

Kolekcja fotograficzna George Eastman House, składa się z 400 000 eksponatów. Żadna książka nie będzie w stanie dostatecznie oddać takiego ogromu i różnorodności. Celem tej publikacji jest jedynie przegląd tego zbioru i zainteresowanie nim szerokiej publiczności. Pogrupowane tematycznie i chronologcznie zdjęcia, te znane i nieznane, umożliwiają wgląd w kolekcje wraz z mnogością jej tematów, gatunków i technik. Zdjęcia te układają się w opowieść o fotogarfii i jej historii, od poprzedzających ją korzeni do dzisiejszych kulturalnych, esteteycznych i ososbistych przejawów. Towarzyszący tekst relacjonuje różne aspekty tej narracji, dostarczając wiadomości o przedstawionej praci i /lub twórcy.

W książce znajdują się zdjęcia m.in.: Ansel Adams, Richard Avedon, Brassai, Henri Cartier-Bresson, Robert Capa, Lala Deen Dayal, Nan Goldin, W.W. Hooper, Man Ray, Alfred Stieglitz i inni.

 

źródło opisu: TASCHEN/TMC Art

źródło okładki: www.tmc.com.pl

pokaż więcej

Brak materiałów.
książek: 923
Grzesio | 2012-12-26

Do tej pory myślałem, że trudno napisać historię fotografii gorzej od "Małej historii fotografii" von Brauchitscha. Lektura (wciąż, fakt, trwająca) "Historii fotografii..." jak na razie udowadnia mi dobitnie, że byłem w błędzie. Zamiast skupić się całkowicie na merytorycznej stronie zagadnienia, opisując rozwój myśli i estetyki fotografii, częstowany jestem - zbyt często - szczegółowymi opisami co myśleli, jak się czuli i czego to byli świadomi uwiecznieni na reprodukowanych historycznych zdjęciach ludzie, względnie co miał na myśli fotograf wykonując zdjęcie. Tak właśnie, w formie nie budzących wątpliwości stwierdzeń - jak na razie bliżej więc tej książce do beletrystyki niż literatury faktu. Także brawurowe dorabianie ideologii do wszystkiego, co się da, jak np. że owalny kształt zdjęcia jest podkreśleniem uroczystego charakteru sesji fotograficznej, trudno uznać za uzasadnione, jak i właściwe w tego rodzaju publikacji. Autorzy preferują także - miast ujęcia syntetycznego - szczegółowe omawianie pojedynczych reprodukowanych w książce zdjęć, z reguły w sposób w zasadzie bezwartościowy (truizmy) lub też posuwając się do dalece idących nadinterpretacji i nieuprawnionych wniosków... Zamiast obiecanej w tytule historii fotografii otrzymujemy więc raczej nowe, grubsze i bardziej pretensjonalnie nadęte wydanie nieszczęsnego "Jak czytać fotografię..." Jeffreya.
Na szczęście im dalej, tym - nieco tylko! - lepiej i tym więcej informacji merytorycznych w tekście jest zawartych; szczególnie interesujące jest przedstawienie fotografii na tle historyczno-społecznym - mało jednak jest nadal analizy formalnej i estetycznej, nie wspominając o jakimś przekrojowym ujęciu tematu.
Niewątpliwie poza tym ciąży na opracowaniu ograniczenie się do zdjęć z jednej tylko kolekcji, co zmniejsza ich reprezentatywność. Do tego ciągłe i ciągłe podkreślanie, co tam jeszcze i w jakiej ilości zawiera kolekcja George Eastman House, zaczyna być na dłuższą metę nużące i irytujące.

Pokaż wszystkie opinie o tej książce
Już teraz nowa funkcja: pakiety. Dowiedz się więcej jak kupić kilka książek w najlepszej cenie >>>
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading

Opinie czytelników


O książce:
Red Rising Tom 2 Złoty Syn

Pierwszy tom znakomity, a drugi tom boski. Z miejsca Red Rising stał się moim obiektem kultu. Przecież ta trylogia jest przeznakomita. Jeśli książka p...

zgłoś błąd zgłoś błąd