Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Boski Dwumian. Przenikanie rzeczywistości w teatrze no

Wydawnictwo: Instytut im. Jerzego Grotowskiego
9 (6 ocen i 2 opinie) Zobacz oceny
10
1
9
4
8
1
7
0
6
0
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
ISBN
978-83-61835-00-4
słowa kluczowe
teatr no
język
polski

Ta książka pokazuje na przykładzie trzech dramatów nō, w jaki sposób w dziele sztuki wypełniają się zasady antycznego postrzegania świata, według których przyroda, całe otoczenie człowieka i on sam stanowią niepodzielny i żywy BOSKI DWUMIAN – jeden świat, w którym żywi obcują ze zmarłymi. Dzięki wynalazkowi Umiejętności (takie jest bowiem pierwotne znaczenia słowa nō) człowiek przemienia...

Ta książka pokazuje na przykładzie trzech dramatów nō, w jaki sposób w dziele sztuki wypełniają się zasady antycznego postrzegania świata, według których przyroda, całe otoczenie człowieka i on sam stanowią niepodzielny i żywy BOSKI DWUMIAN – jeden świat, w którym żywi obcują ze zmarłymi. Dzięki wynalazkowi Umiejętności (takie jest bowiem pierwotne znaczenia słowa nō) człowiek przemienia ograniczenie „tu i teraz” na trwanie w wieczności, przy czym wieczność nie jest bezkształtna, ale barwna i pełna form.

 

źródło opisu: Instytut im. Jerzego Grotowskiego, 2009

źródło okładki: http://www.grotcenter.art.pl/images/stories/artyku...»

pokaż więcej

Brak materiałów.
książek: 697
Noxi | 2012-03-31
Przeczytana: 31 marca 2012

Książka - choć pozornie przeznaczona dla wąskiego grona odbiorców - jest nie tylko wspaniałym przewodnikiem po teatrze nō, ale dotyka także japońskiego pojmowania świata i filozofii. Przepięknie wydana i dopracowana pod każdym względem.
W Polsce dorobkiem w tematyce teatru japońskiego Jadwidze Rodowicz dorównuje tylko Estera Żeromska, a jeśli chodzi o teatr nō - autorka Boskiego Dwumianu nie ma sobie równych.

Pokaż wszystkie opinie o tej książce
Już teraz nowa funkcja: pakiety. Dowiedz się więcej jak kupić kilka książek w najlepszej cenie >>>
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading

Opinie czytelników


O książce:
Noc kota, dzień sowy

Często brakuje mi gwiazdki między "dobra" a "bardzo dobra". Gdzie jest plus dobry?! Zacznę od zrzucenia z piersi jednego zarzutu:...

zgłoś błąd zgłoś błąd