Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Oblicza umysłu, ucząc się kreatywności

Tłumaczenie: Aleksander Baj
Wydawnictwo: Element
6,81 (26 ocen i 9 opinii) Zobacz oceny
10
1
9
2
8
4
7
7
6
9
5
2
4
1
3
0
2
0
1
0
szczegółowe informacje
tytuł oryginału
Out of Our Minds: Learning to be Creative
data wydania
ISBN
9788392971917
liczba stron
255
słowa kluczowe
twórczość, psychologia
język
polski
dodała
mojra

Firmy i organizacje na całym świecie inwestują ogromne ilości pieniędzy, by rozwinąć w ludziach kreatywność. Kreatywność i innowacja są kluczowymi wartościami dla nowych gospodarek, aby mogły dotrzymać kroku zmianom, które dokonują się w zawrotnym tempie. Dlaczego tak wielu dorosłych potrzebuje pomocy, by być kreatywnymi? Większość dzieci rozpiera wyobraźnia,. Co się z nimi dzieje, kiedy...

Firmy i organizacje na całym świecie inwestują ogromne ilości pieniędzy, by rozwinąć w ludziach kreatywność. Kreatywność i innowacja są kluczowymi wartościami dla nowych gospodarek, aby mogły dotrzymać kroku zmianom, które dokonują się w zawrotnym tempie. Dlaczego tak wielu dorosłych potrzebuje pomocy, by być kreatywnymi? Większość dzieci rozpiera wyobraźnia,. Co się z nimi dzieje, kiedy dorastają?
Dlaczego tak wielu dorosłych myśli, że sami nie są kreatywni (ani zbytnio inteligentni), podczas gdy inni ludzie są? Jaki jest prawdziwy problem i co można z nim zrobić?
W tej przełomowej i inspirującej książce Ken Robinson przekonuje, że na całym świecie organizacje próbują naprawić problem, którego źródłem są szkoły i uniwersytety. Wielu ludzi kończy edukację nie mając pojęcia, jakie są ich prawdziwe twórcze zdolności. Wszyscy mamy wielkie naturalne zdolności, jednakże wszyscy mamy je na swój sposób.

 

źródło opisu: Element, 2010

źródło okładki: http://wydawnictwoelement.wordpress.com

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (145)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 314
Julia | 2013-03-01
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
Przeczytana: listopad 2011

Współczesny system oświaty na całym świecie nie rozwija talentów, wiele ludzi kończy szkoły i uniwersytety nie znając swoich uzdolnień, konieczne są zmiany w myśleniu o naszej kreatywności i inteligencji. Dlaczego tak wielu dorosłych potrzebuje pomocy, by być kreatywnymi? Większość dzieci rozpiera wyobraźnia. Co się z nimi dzieje, kiedy dorastają?
Dlaczego tak wielu dorosłych myśli, że sami nie są kreatywni (ani zbytnio inteligentni), podczas gdy inni ludzie są? Jaki jest prawdziwy problem i co można z nim zrobić? Książka jest czymś innym na polskim rynku wydawniczym - nie jest to chłopski poradnik ani też naukowe dzieło - każdemu może się przydać, niestety brakuje konkretnych wskazówek praktycznego działania.

książek: 186
Bartosz Zajączkowski | 2014-05-05
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 05 kwietnia 2014

Obserwacja postępujących zmiany społecznych i kulturowych będących rezultatem postępu technologicznego, zdaje się prowadzić do smutnego wniosku – nie radzimy sobie z tym. Nie do końca pojmujemy co się dzieje i odkryliśmy na nowo, że nie jesteśmy przygotowani na to co niesie ze sobą przyszłość. Przez kilka stuleci wydawało się nam, że kluczem do sukcesu jest rozwój zdolności intelektualnych oraz rozumowe pojmowanie świata przez pryzmat metody naukowej. Podejście to, samo w sobie nie jest najgorsze. Działało bardzo długo i można powiedzieć, że w pewnym zakresie dalej się sprawdza. Rzecz w tym, że kilka wieków skupienia na wykształceniu akademickim doprowadziło do wyraźnego oddzielenia się nauki od sztuki, wiedzy od emocji. Zanikła symbioza, która była tak naturalna dla mistrzów epoki renesansu. Skutki zaczynamy stopniowo odczuwać na własnej skórze. To jest właśnie problem, którego głębokiej analizy dokonuje Ken Robinson w książce „Oblicza umysłu. Ucząc się...

książek: 77
Kado | 2013-08-10
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
Przeczytana: 05 lipca 2013

Dzięki tej książce rozpoczęłam podróż z Kenem Robinsonem. Stanowi ona dobry początek wycieczki po nieprostych tematach jakimi są, m.in. system edukacji- jego ówczesny wygląd, sposób nauczania- kreatywność i inteligencja. Doskonałe uzupełnienie stanowi kolejna książka Kena Robinsona "Uchwycić Żywioł". W niej można znaleźć wiele przydatnych wskazówek, które warto zastosować w życiu. "Oblicza umysłu" wymagają większego skupienia od czytelnika, ale naprawdę warto dotrzeć do końca. Bardzo inspirująca.

książek: 106
edmund | 2013-01-21
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
Przeczytana: 2011 rok

Mnie książka bardzo się podobała. Może dlatego, że bardzo inspiruje mnie Ken Robinson. Moim zdaniem każdy powinien być świadomy problemów, na jakie Robinson zwraca uwagę w tej książce, przede wszystkim zupełnego braku rozwijania kreatywności u uczniów w szkołach na całym świecie, co w dzisiejszych czasach, kiedy świat zmienia się szybciej niż kiedykolwiek wcześniej, musi się zmienić.
Rzeczywiście trochę brakuje tu praktycznych porad i metod rozwiązania praoblemu, ale autor zawarł je w swojej drugiej książce - Uchwycić Żywioł.

książek: 234
Wojciech | 2012-06-08
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 08 czerwca 2012

Książka porusza istotny problem sprowadzania edukacji jedynie do formy wiedzy teoretycznej i logicznego myślenia, pomijając kształtowanie prawej - twórczej półkuli mózgu. Zagadnienia warte uwagi.Liczyłem jednak na jakieś wskazówki dla czytelnika związane z rozwojem kreatywności, odkrywaniem talentów - a tego zabrakło.

książek: 1828
Kamila | 2015-08-23
Na półkach: Przeczytane, 2015
Przeczytana: 23 sierpnia 2015

Książka dobrze napisana, interesująca, ale tak jak napisał @Wojciech "Liczyłem jednak na jakieś wskazówki dla czytelnika związane z rozwojem kreatywności, odkrywaniem talentów - a tego zabrakło." - mi również zabrakło wskazówek związanych z rozwojem kreatywności.

książek: 20
thugchild | 2016-04-13
Na półkach: Przeczytane

Wspaniała książka o naszym umyśle, poparta mnóstwem ciekawych przykładów.

książek: 99
tsulej | 2012-03-19
Na półkach: Teraz czytam, E-book

Zgodnie z oceną w jednym ze sklepów, czytać należy w oryginale.

książek: 233
marciocha | 2013-03-25
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
Przeczytana: 24 lutego 2013

słabe tłumaczenie ale książka warta uwagi

książek: 291
Tomek Laskowski | 2017-05-01
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 01 maja 2017
zobacz kolejne z 135 
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
lista cytatów dodaj cytat
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd