Odkryj się. Przypowieść biznesowa o tym, jak pokonać trzy lęki, które niszczą związek z klientem

Okładka książki Odkryj się. Przypowieść biznesowa o tym, jak pokonać trzy lęki, które niszczą związek z klientem Patrick Lencioni
Okładka książki Odkryj się. Przypowieść biznesowa o tym, jak pokonać trzy lęki, które niszczą związek z klientem
Patrick Lencioni Wydawnictwo: MT Biznes biznes, finanse
216 str. 3 godz. 36 min.
Kategoria:
biznes, finanse
Wydawnictwo:
MT Biznes
Data wydania:
2011-05-01
Data 1. wyd. pol.:
2011-05-01
Liczba stron:
216
Czas czytania
3 godz. 36 min.
Język:
polski
ISBN:
978-83-7746-030-6
Tagi:
Lencioni opowieść biznesowa związek z klientem
Średnia ocen

6,9 6,9 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Książki autora

Mogą Cię zainteresować

Okładka książki Rozwój osobisty lidera Ken Blanchard, Mark Miller
Ocena 6,1
Rozwój osobist... Ken Blanchard, Mark...
Okładka książki Alfabet mitów menedżerskich, czyli o pułapkach bezrefleksyjnego działania Sławomir Jarmuż, Mirosław Tarasiewicz
Ocena 7,4
Alfabet mitów ... Sławomir Jarmuż, Mi...
Okładka książki Skuszeni. Jak tworzyć produkty kształtujące nawyki konsumenckie. Ryan Hoover, Eyal Nir
Ocena 7,4
Skuszeni. Jak ... Ryan Hoover, Eyal N...

Oceny

Średnia ocen
6,9 / 10
10 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
109
9

Na półkach:

Autor przedstawia unikatowe podejście w procesach doradczych. Wartościowa lektura dla konsultantów i doradców.

Autor przedstawia unikatowe podejście w procesach doradczych. Wartościowa lektura dla konsultantów i doradców.

Pokaż mimo to

avatar
50
38

Na półkach:

💬 Ale Michael Casey zawsze powtarzał, że jeśli nie będziemy chcieli powiedzieć naszym klientom prawdy, to za co właściwie mają nam płacić - cytat z książki "Odkryj się". Z tej książki nauczyłem się, jak przezwyciężać trzy uwierające lęki.

📖 Lęk przed utratą zlecenia.
💡Jednym z pomysłów Lencioniego jest z rad jest: "Bądź konsultantem, nie akwizytorem. Rozdawaj swoją wiedzę".

Cytat, który mocno do mnie przemawia: "Oczywiście, jeśli klient potrzebuje jedynie jednego pomysłu, lepiej mu go dać i zakończyć znajomość. Ale zazwyczaj jest tak, że potrzebuje kogoś więcej niż tylko osoby z dobrymi pomysłami. Potrzebuje kogoś, kto pomoże je wdrożyć. A to, gdy się nad tym zastanowić, ma sens".

W książce przeczytasz też:
Pełna recenzja: https://www.linkedin.com/posts/paweljaczewskipl_mtbiznes-sprzedaahq-sales-activity-7051452827289726976-mI4A?utm_source=share&utm_medium=member_desktop

💬 Ale Michael Casey zawsze powtarzał, że jeśli nie będziemy chcieli powiedzieć naszym klientom prawdy, to za co właściwie mają nam płacić - cytat z książki "Odkryj się". Z tej książki nauczyłem się, jak przezwyciężać trzy uwierające lęki.

📖 Lęk przed utratą zlecenia.
💡Jednym z pomysłów Lencioniego jest z rad jest: "Bądź konsultantem, nie akwizytorem. Rozdawaj swoją...

więcej Pokaż mimo to

avatar
81
31

Na półkach:

Treść książki

Dwie firmy.

Firma K&B chce pokazać swoje kompetencje i udowodnić, że jest ekspertem. W swoim działaniu czasem brakuje jej elastyczności. Stawia ona potrzeby klienta na pierwszym miejscu, ignorując przy tym swoje.

Firma Lighthouse, świadczy tak zwane „nagie usługi”. Prezentuje ona postawę autentyczności i bezbronności wobec klienta (mimo posiadanych kompetencji). Traktuje siebie i klienta jako partnerów – równoważy potrzeby obu stron, choć, gdy jest to potrzebne, robi rzeczy wykraczające poza plan i poza swoje kompetencje.

Firma K&B przejmuje firmę Lighthouse. Czy firma Lighthouse zostanie wchłonięta przez firmę K&B? A może firma K&B skorzysta z tego, co oferuje firma przejmowana?


Konstrukcja książki

Książka ma ciekawą konstrukcję. Jest podzielona na dwie części, które doskonale się ze sobą komponują.

Część pierwsza to opowieść – konsultant firmy K&B ma przeprowadzić przejęcie firmy Lighthouse. Pokazane jest jak krok po kroku poznaje zasady stosowane w tej firmie. Na początku robi to z dużą dozą sceptycyzmu, potem otwiera się na nie. Co zrobi ze zdobytą tam wiedzą? Przekonać musicie się sami.

Druga część książki to część praktyczna, w której autor opisuje to, co zawarł w opowieści, czyli 12 zasad „nagich usług” oraz to, z jakimi obawami trzeba się zmierzyć, aby te zasady wprowadzić w życie.

Dzięki takiej konstrukcji, jeśli zdecydujemy się na zastosowanie zasad promowanych w książce, nie musimy wracać i szukać podpowiedzi w opowieści. Wystarczy przeczytać skondensowaną część praktyczną.


Moje osobiste wrażenie

Przede wszystkim spodobał mi się pomysł podzielenia książki na opowieść i praktyczne podsumowanie.

Historia była porywająca: pełna emocji, a czasem humorystyczna. Bardzo mnie wciągnęła. Razem z bohaterem przeżywałam jego wewnętrzne zmagania i obawy.

Po emocjonującej opowieści, dzięki praktycznemu podsumowaniu, mogłam „zejść na ziemię” i uporządkować wszystko to, co zostało przedstawione w części pierwszej.

Dla mnie super:)


Refleksje

Książka skłoniła mnie do refleksji. Pytania, które zaczęłam sobie zadawać (oczywiście nie wszystkie na raz:)) to:
• Którą z tych postaw prezentuję najczęściej w pracy i w życiu?
• Jak to wpływa na mnie, na pracę, na relacje gdy jestem w pozycji eksperta, czy osoby wszystkowiedzącej, a jak gdy pokazuję swoją bezbronność?
• Którą z postaw chcę prezentować częściej?
• Co mogę zrobić w tym kierunku?
• Jakie mam obawy?
• Co może mi pomóc, aby wyjść ponad nie?

Wartości i zasady promowane w książce

Na początku wspomnę, że autor osobiście stosuje zasady z książki w swojej pracy. Zatem są one sprawdzone i mają odzwierciedlenie w rzeczywistości.

Promuje on nowy sposób prowadzenia firmy oparty na transparentności, autentyczności, pewnego rodzaju bezbronności, a także na poszanowaniu granic i wartości zarówno swoich jak i innych.


Cytaty dla inspiracji

Uwielbiam kolekcjonować cytaty. Poniżej zamieściłam dwa. Dla inspiracji.

„W zasadzie świadczenie nagich usług sprowadza się do gotowości do obnażenia się przed klientem, do ukazania swej bezbronności. Należy odnaleźć w sobie nadzwyczajne pokłady pokory, bezinteresowności i szczerości, a wszystko to dla dobra klienta.”

„Czy w swojej bezbronności nie możemy jednak posunąć się za daleko? Co ciekawe, odpowiedź brzmi: nie. Oczywiście, jeśli każdego dnia będziesz mówił swoim klientom, że znów popełniłeś jakiś błąd albo że nie masz pojęcia, jak zabrać się do tego czy innego zadania, nad twoją głową niebawem zgromadzą się czarne chmury. Ale w tym przypadku powinniśmy raczej mówić o kwestii kompetencji, a nie bezbronności. Tutaj problem tkwi nie w przyznawaniu się do pomyłek, tylko w ich popełnianiu!”


O autorze

Patrick Lencioni jest pisarzem. Jego książki dotyczą głównie prowadzenia biznesu oraz przywództwa.

Nie ogranicza się on tylko do pisania. Zasady ze swoich książek promuje też jako konsultant, mówca. W 1997 roku założył firmę Table Group, która pomaga organizacjom budować zdrowe środowisko pracy, czyli, jak to widnieje na stronie firmy, takie z minimalną ilością procedur, minimum zamieszania, wysokim morale, wysoką wydajnością i niskim poziom odjeść z firmy.

Do grona klientów Table Group należą firmy będące na liście Fortune 500, średniej wielkości przedsiębiorstwa, start-up’y jak i organizacje non-profit.

Przykładowe książki Patricka Lencioni:
• Przywództwo: „Cztery obsesje wyjątkowego szefa. Opowieść o przywództwie.”
• Prowadzenie firmy, np.: ”Odkryj się. Opowieść biznesowa o tym, jak pokonać trzy lęki, które niszczą związek z klientem.”, „Efektywne spotkanie biznesowe. Jak nie umrzeć z nudów na zebraniu.”
• Praca zespołowa, np.: „Pięć dysfunkcji pracy zespołowej”
• Inne, np.: „Trzy ważne pytania do rozgorączkowanej rodziny.”, „Trzy oznaki pracy która nie daje szczęścia”.


Dla kogo jest ta książka

Autor poleca książkę zarówno korporacjom, jak i osobom prowadzącym jednoosobową działalność (np.: trenerom personalnym).

Natomiast ja bym poszła dalej. Tak naprawdę zasady promowane w tej książce można przenieść do życia codziennego.

Bo czy w życiu prywatnym nie potrzebujemy też postawy otwartości?

Treść książki

Dwie firmy.

Firma K&B chce pokazać swoje kompetencje i udowodnić, że jest ekspertem. W swoim działaniu czasem brakuje jej elastyczności. Stawia ona potrzeby klienta na pierwszym miejscu, ignorując przy tym swoje.

Firma Lighthouse, świadczy tak zwane „nagie usługi”. Prezentuje ona postawę autentyczności i bezbronności wobec klienta (mimo posiadanych...

więcej Pokaż mimo to

avatar
191
114

Na półkach:

Rewelacyjna książka, która może otworzyć nam oczy. Warunek jest jeden, musisz mieć już doświadczenie w prowadzeniu własnej firmy. Tylko wtedy zrozumiesz głębszy przekaz. Inaczej będzie Ci się to wydawało śmieszne i mało wartościowe.

Rewelacyjna książka, która może otworzyć nam oczy. Warunek jest jeden, musisz mieć już doświadczenie w prowadzeniu własnej firmy. Tylko wtedy zrozumiesz głębszy przekaz. Inaczej będzie Ci się to wydawało śmieszne i mało wartościowe.

Pokaż mimo to

avatar
287
97

Na półkach: ,

W czasach, kiedy uczy się sprzedawców manipulacji i wymyślnych technik sprzedaży Lencioni przekonuje, że nic tak dobrze nie robi biznesowi jak zaufanie klientów i granie z nimi w otwarte karty. Życzyłabym wszystkim robić tylko takie biznesy!

W czasach, kiedy uczy się sprzedawców manipulacji i wymyślnych technik sprzedaży Lencioni przekonuje, że nic tak dobrze nie robi biznesowi jak zaufanie klientów i granie z nimi w otwarte karty. Życzyłabym wszystkim robić tylko takie biznesy!

Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Chcę przeczytać
    41
  • Przeczytane
    23
  • Posiadam
    5
  • Legimi rozwój
    1
  • Biznes
    1
  • Teraz czytam
    1
  • ! BŚ
    1
  • Chcę sobie kupić
    1
  • Marketing & PR
    1
  • Przeczytane w 2020
    1

Cytaty

Więcej
Patrick Lencioni Odkryj się. Przypowieść biznesowa o tym, jak pokonać trzy lęki, które niszczą związek z klientem Zobacz więcej
Patrick Lencioni Odkryj się. Przypowieść biznesowa o tym, jak pokonać trzy lęki, które niszczą związek z klientem Zobacz więcej
Więcej

Podobne książki

Przeczytaj także