Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Reszta jest hałasem. Słuchając XX wieku

Tłumaczenie: Aleksander Laskowski
Wydawnictwo: Państwowy Instytut Wydawniczy
8,1 (31 ocen i 4 opinie) Zobacz oceny
10
3
9
8
8
11
7
7
6
2
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
tytuł oryginału
The Rest is Noise. Listening to the Twentieth Century
data wydania
ISBN
978-83-06-03273-4
liczba stron
656
słowa kluczowe
muzyka, XX w., awangarda
kategoria
muzyka
język
polski
dodała
black_hole

W XX wieku życie muzyczne rozpadło się na niezliczone odłamy, z których każdy ma własne kanony i własny żargon. Jedne gatunki są bardziej popularne, inne mniej. Sama zaś dwudziestowieczna muzyka poważna, przedmiot książki Aleksa Rossa, krytyka muzycznego magazynu „New Yorker”, dla wielu ludzi jest po prostu hałasem. O historii powstawania tego hałasu autor potrafił napisać fascynującą książkę,...

W XX wieku życie muzyczne rozpadło się na niezliczone odłamy, z których każdy ma własne kanony i własny żargon. Jedne gatunki są bardziej popularne, inne mniej. Sama zaś dwudziestowieczna muzyka poważna, przedmiot książki Aleksa Rossa, krytyka muzycznego magazynu „New Yorker”, dla wielu ludzi jest po prostu hałasem. O historii powstawania tego hałasu autor potrafił napisać fascynującą książkę, nagrodzoną wieloma nagrodami i wyróżnieniami. Jest to nie tylko opowieść o utworach muzycznych i artystach, ale i o politykach, dyktatorach, milionerach, patronach sztuki i dyrektorach, którzy starali się wpływać na muzyków. A także o publiczności, która na zmianę podziwiała, odrzucała bądź ignorowała to, co czynili muzycy; o technologiach, które zmieniły sposób tworzenia i słuchania muzyki; i o rewolucjach i przemianach społecznych kształtujących świat, w którym działali i działają kompozytorzy.

 

źródło opisu: Państwowy Instytut Wydawniczy, 2011

źródło okładki: http://www.piw.pl/sklep/rossbrreszta-jest-halasem-...»

pokaż więcej

Brak materiałów.
książek: 100
tsulej | 2013-08-06
Na półkach: Przeczytane, E-book

Bardzo przyjemna pozycja. Można prześledzić historię upadku popularności muzyki poważnej, czy nawet upadku samej muzyki poważnej. Autor z różnych stron pokazuje kto, kiedy i na co miał wpływ. Kto zaczął burzyć wielowiekowy system dur/mol, zobaczymy początki atonalności, wybuch kreatywności w okresie przed IIWŚ, narodziny muzyki klasycznej w Ameryce. Oglądamy realia muzyczne z punktu widzenia stalinowskiej Rosji, hitlerowskich Niemiec czy Ameryki. Dowiemy się, że po IIWŚ wiodącymi kompozytorami byli głównie eksperymentatorzy typu Cage czy Boulez, tępiący wszelkie przejawy tworzenia "po staremu". Dowiemy się kto im pomagał i dlaczego. Sporo jest o minimalizmie, trochę też wspomina o polskich kompozytorach.
Brakuje mi głównie jednej rzeczy: większego odniesienia się do muzyki popularnej i muzyki świata. Autor tym obszarem w zasadzie się nie zajął. Książka jest też bardzo nierówna, jest sporo dłużyzn, więc na raz może być nie do przełknięcia. Mimo to bardzo polecam.

Pokaż wszystkie opinie o tej książce
Już teraz nowa funkcja: pakiety. Dowiedz się więcej jak kupić kilka książek w najlepszej cenie >>>
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading

Opinie czytelników


O książce:
Moja siostra Rosa

Książka zaintrygowała mnie opisem. Tak naprawdę kupiło mnie już pierwsze zdanie: "A gdyby najbardziej przerażającą osobą, jaką w życiu spotkałeś,...

zgłoś błąd zgłoś błąd