Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

O dzieciach lękliwych, smutnych i niespokojnych. Duchowe podstawy praktyki wychowawczej

Tłumaczenie: Barbara Kowalewska
Książka jest przypisana do serii/cyklu "Pedagogika Waldorfska". Edytuj książkę, aby zweryfikować serię/cykl.
Wydawnictwo: Impuls
7 (2 ocen i 1 opinia) Zobacz oceny
10
0
9
1
8
0
7
0
6
0
5
1
4
0
3
0
2
0
1
0
szczegółowe informacje
tytuł oryginału
Von ängstlichen, traurigen und unruhigen Kindern. Grundlagen einer spirituellen Erzichungspraxis
data wydania
ISBN
978-83-7587-199-9
liczba stron
144
język
polski
dodała
kasandra_85

Niniejsza książka opisuje przede wszystkim osłabienie działania Anioła w odniesieniu do „fundamentu bytu”, to znaczy do ciała fizycznego. Książka, którą napisałem później (Jakie błędy popełniliśmy?), ukazuje natomiast drugą stronę osobowości opisywanych tu dzieci: całkowitą odporność na duchową korupcję, ich godną podziwu odwagę, z którą osłaniają i bronią obecnych w sobie sił niebios, ich...

Niniejsza książka opisuje przede wszystkim osłabienie działania Anioła w odniesieniu do „fundamentu bytu”, to znaczy do ciała fizycznego. Książka, którą napisałem później (Jakie błędy popełniliśmy?), ukazuje natomiast drugą stronę osobowości opisywanych tu dzieci: całkowitą odporność na duchową korupcję, ich godną podziwu odwagę, z którą osłaniają i bronią obecnych w sobie sił niebios, ich niezłomność w walce o to, aby się nie dać ugiąć, dopasować i by, nie zważając na ryzyko, rzucać ziarno na zasiew nowej kultury, kultury bezwzględnie koniecznej – o ile Ziemia ma nadal pozostać planetą możliwą do zamieszkiwania przez ludzi. Zwróćmy uwagę na to, jakie idee i projekty powstają w głowach dzieci, których zachowanie wykazuje „odstępstwa od normy”. Zauważmy, że pomimo braku doceniania wybitnych uzdolnień duszy tych dzieci przez dzisiejsze społeczeństwo, w którym liczy się wydajność produkcyjna, są one niezwykle cenne i konieczne, aby właśnie dla tego społeczeństwa stworzyć humanitarne perspektywy na przyszłość. Czy to wszystko jest przypadkiem, zbiegiem okoliczności? No cóż... Czytelników, którzy mnie nie znają, chciałbym jeszcze zapewnić, że na kartach tej książki nie będą nauczani religii, mimo iż jest w niej mowa o Aniołach. Postaram się wykazać zasadność rehabilitacji pojęcia „Anioł” i sądzę, że również ci z Państwa, którzy są sceptykami, będą mogli je zaakceptować.

Niniejsza książka ukazała się po raz pierwszy w 1994 roku. Do tej pory sprzedano w Niemczech około 20 000 egzemplarzy i przetłumaczono ją na kilka języków (na język niderlandzki, włoski, francuski oraz angielski). Można więc powiedzieć, że książka była – skromnym, ale jednak – sukcesem wydawniczym. Wielokrotnie spotykałem się z opinią, że żadna z moich publikacji nie odwołuje się do praktyki w tak dużym stopniu jak właśnie ta. Z owym stwierdzeniem mogę się zgodzić jedynie po części. Jeśli do pojęcia praktyki włączymy poziom, który określę jako „działanie we własnym wnętrzu” – a takie jest centralne zamierzenie antropozofii – to książki napisane przeze mnie później, pt. „Schwierige” Kinder gibt es nicht (Nie ma dzieci trudnych) oraz Was haben wir nur falsch gemacht? (Jakie błędy popełniliśmy?), zawierają z całą pewnością więcej wskazówek praktycznych, a także ćwiczenia.

W książce O dzieciach lękliwych, smutnych i niespokojnych podaję również pewne ćwiczenia, ale jest to przede wszystkim napisany językiem powszechnie zrozumiałym podręcznik do pedagogiki i psychologii zmysłów, który na kilka spraw kładzie, jak sądzę, nowe akcenty.

 

źródło opisu: http://www.impulsoficyna.com.pl/index.php?cat=katalog&id=1025

źródło okładki: http://www.impulsoficyna.com.pl/index.php?cat=katalog&id=1025

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (3)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 2283
kasandra_85 | 2011-06-09
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: czerwiec 2011

„O dzieciach lękliwych, smutnych i niespokojnych” to cykl wykładów wygłoszonych przez Henninga Kohler’a, który od wielu lat jest pedagogiem, terapeutą dzieci i młodzieży oraz autorem licznych publikacji. Kiedy zabrałam się za czytanie tej lektury miałam nieco inną wizję wychowania. Nie zmieniła się ona po przeczytaniu tej książki, choć każdy inny punkt widzenia uważam za wartościowy. Z niektórymi postulatami się zgadzam, inne wydają mi się dość podejrzane, ale z pewnością ciekawe i warte przeczytania. Czy wprowadzicie je w życie? Zadecydujecie sami.
Autor ma niecodzienne spojrzenie na problemy związane z rozwojem dzieci, ale uważa że najważniejszą siłą, która decyduje o sukcesie wychowawczym jest miłość. Tu się oczywiście zgadzam i chyba nie wymaga to komentarza. W skład tej miłości, jako nierozerwalną cząstkę pedagog włącza potrzebę zrozumienia i poznania dziecka oraz ciągłe poszukiwanie odpowiednich form poznania tej małej istoty, a więc tego, co większość z nas uważa za normalną...

książek: 606
Na półkach: Przeczytane
książek: 9
ejka | 2015-01-26
Na półkach: Teraz czytam
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
zgłoś błąd zgłoś błąd