forum Grupy użytkowników Świat książek
Czytelnicze podsumowanie 2017 roku
odpowiedzi [239]
Przeczytałam w tym roku dużo książek, jeszcze więcej przesłuchałam. Trafiały się perełki i zupełne rozczarowania. Kiedy przejrzałam półkę "2017" zobaczyłam jak trudno będzie wybrać najlepszych kilka tytułów. Natomiast numer 1 potrafię wskazać bez chwili zastanowienia, the winner is:
Terror
dalsze miejsca w pierwszej dziesiątce zajmują...
Mój numer jeden identyczny i to bez zastanowienia :)
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postMam nadzieję, że w związku z powstającym serialem, "Terror" doczeka się w końcu wydania e-bookowego, bo tak zachwalacie, że chętnie też bym przeczytała. Może zostanie u mnie książką nr 1 w 2018 :)
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postMnie w tym roku zaczęło bardzo brać na książki fantasy i przygodowe. Po za tym zachwyciłem się Geraldem Seymourem. W przyszłym roku chciał bym poczytać więcej książek. Na pewno kupię Przeklętych Guy N Smitha i może skuszę się na Populację Zero Wartha. Jak się uda z kimś wybrać do empiku to kupię coś z fantastyki może Sandersona albo, trylogię magów prochowych.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Przeczytałam 67 książek, będzie pewnie jeszcze jedna, ale moje absolutne top to:
Tęsknota i
Tęczowe San Francisco. Wspomnienia o moim ojcu.
To wspólnie na podium. Tuż za nimi, znów ex aequo:
Nikt mnie nie ma i
muszę zdobyć "Turcję: obłęd i melancholię", powiesz coś więcej?
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postMusisz. :) Ta książka uświadomiła mi, co aktualnie dzieje się w Turcji. Pokazuje, na bieżąco proces przechodzenia od względnej wolności do despotii - na których płaszczyznach, jakimi metodami to się odbywa. Ponieważ rzecz dzieje się we współczesnym entourage’u, widać uniwesalność tych procesów, bo one wydają się być dość globalne. I książka napisana jest językiem bardzo...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Przeczytałam 87 książek (najprawdopodobniej skończę jeszcze jedną, więc będzie 88) - jestem całkiem zadowolona.
Najważniejszym dla mnie odkryciem był fenomenalny Sen nocy letniej w genialnym tłumaczeniu Stanisława Barańczaka - na pewno będę wracać do tej książki! Pax urzekł mnie swoją prostotą i...
W tym roku wróciłam do formy i przeczytałam 70 książek (jedna jeszcze w trakcie!), zamiast ok. 25, jak przez ostatnie trzy lata. Pod tym względem jestem bardzo z siebie zadowolona :)
To był rok pod znakiem zakupów (200 sztuk!?!) i wymian (88 sztuk?!) oraz pod znakiem nowej zajawki jaką stały się KOMIKSY, które zdominowały ten rok pod względem najlepszych przeczytanych...
Z cyklem Pana Nesbo, który rozpoczyna Człowiek nietoperz bym się nie poddawała. Też przeczytałam Nietoperza w tym roku i też się zawiodłam, ale podobno pierwsza część jest najgorsza. Po przeczytaniu drugiej stwierdziłam, że jest lepiej. A później podobno już jest niesamowicie. Więc może najlepiej zacząć od razu od trzeciej...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej@Dorota - już kilka osób mi pisało dokładnie to samo i mimo, że nie wątpie, że macie wszyscy racje to jednak zniechęciłam się na amen :P
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Rozumiem :)
Ja widocznie mam słabą wolę ponieważ daję książkom drugą szansę, chociaż też nie zawsze :)
Ja czytałam "Człowiek nietoperz" i "Czerwone gardło". Pierwsza część była dla mnie słaba, ale dałam jeszcze Nesbo szansę. Pomimo że faktycznie trzecia część była lepsza to i tak mnie nie przekonała do całej serii. Po prostu Harry to nie "mój typ". Za to np. moja mama czytała całość i chwali te powieści.
"Sacrifice" nie czytałam, ale cykl Sharon Bolton o Lacey Flint mi się...
W 2017 roku przeczytałam 127 książek, czyli o kilka mniej niż w roku ubiegłym :)
Największe wrażenie wywarły na mnie:
Księga nocnych kobiet
Labirynt duchów
Sweetland
Ślepe stado
Księga Diny
W mijającym roku przeczytałam ponad 170 książek - dokładnej liczby nie podaję, bo rok wszak jeszcze trwa, może akurat coś jeszcze do tej listy dopiszę. :)
Co do zakupów - jak zwykle szaleństwo! Nigdy nie zapisuję, ile zakupiłam w danym roku, podobnie jak Keenyah wolę tego nie wiedzieć i nadal wierzyć, że ze mną wszystko w porządku. Oprócz książek upatrzonych, starannie...
Też nigdy nie liczę ile kupiłam, bo to mogłoby być niebezpieczne dla zdrowia psychicznego ;) W tym roku wiem, że przeszłam samą siebie pod tym względem, bo nie dość że dużo przeczytałam, to zrobił mi się duuuży zapas. A ja nadal nie przestaję kupować :) Ehhh, jakiś nałóg trzeba mieć!
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post170 przeczytanych książek musi robić wrażenie ;) Zaliczasz do tego e-booki albo audiobooki?
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Tak, zaliczam też audiobooki, których słucham np. podczas prac domowych - bo gdybym nie była zajęta akurat pichceniem czy myciem garów, czytałabym na pewno. :)
Edit. Policzyłam - w mijającym roku tych audiobooków wysłuchałam 22, więc i tak mam ładny wynik, gdyby je odliczyć. :)
Wow, liczba przeczytanych ksiazek robi wrazenie :-)
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
W roku 2017 przeczytałam 125 książek. Największe wrażenie wywarł na mnie Brandon Sanderson z Droga Królów Olga Gromyko z Zawód Wiedźma i Maja Lidia Kossakowska z Siewca Wiatru
Moja półka "Niedoczytane" wzbogaciła się w tym roku o osiem tytułów, a...
A właśnie się zastanawiałam, czy warto sięgać po trylogię Grisza. Szóstka wron i Królestwo kanciarzy, oraz baśnie ze świata Griszów bardzo mi się podobały, ale nie wiem, czy chce mi się poświęcać czas na całą trylogię autorki, zwłaszcza, jeśli nie jest jakaś nadzwyczajna.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postMoim zdaniem zdecydowanie nie warto. Książka sama w sobie jest nudna i bardzo przewidywalna, choć to jeszcze mogłabym przeboleć. Wszystko co mogłoby być dobre zepsuło beznadziejne tłumaczenie. Gdzieś głęboko widać jeszcze podrygi klimatu carskiej Rosji, który potrafiłby mocno podnieść poziom lektury, ale tłumaczka chyba chciała go za wszelką cenę zabić. Zauważyłam go i to...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcejWięc raczej do tego nie wrócę. Ale też nie ma co się zrażać do autorów po przeczytaniu jednego nieudanego dzieła, bo przecież zawsze istnieje szansa, że podszkolą swój warsztat i kolejne książki będą lepsze :D Chociaż z doświadczenia wiem, że również i sprawdzony autor może rozczarować, kiedy pomysłu na książkę zabraknie, więc chyba nie ma na to reguły, niestety.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
@Villiana
Zgadza się z tym co piszesz. Ja, nie tak dawno, zawiodłem się na Eugeniuszu Dębskim. Kiedyś bardzo go lubiłem i czytałem wszystko jak leci, a ostatnia lektura, czyli Hell-P rozczarowała mnie mocno. Mógłbym to zwalić na to, że sam jestem starszy o 20 lat i teraz inaczej odbieram jego prozę, ale myślę jednak, że to wina książki, napisanej tak na "odczep się",...
@Jarosław - już tak miałam kilka razy, że autor mnie zaczarował jakąś książką/serią, później czekałam z utęsknieniem czegoś nowego spod jego pióra, oczekiwania miałam ogromne, a nowa książka/seria okazała się biedą z nędzą, jakbym czytała zupełnie innego autora.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
W tym roku przeczytałam 60 książek, różnego gatunku (fantasy, kryminały, thrillery, obyczajowe).
Najlepsze:
Wiara
Kolekcjoner motyli
Futu.re
Odkrycia tego roku:
1. Pani Cherezińska: chociaż nie wszystkie jej książki były rewelacyjne to jednak uważam, że...
Użytkownik wypowiedzi usunął konto
"Zabić drozda" to wręcz lektura obowiązkowa! piękna książka!
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postUżytkownik wypowiedzi usunął konto