forum Oficjalne Aktualności
Czytamy w weekend
Jest połowa grudnia, czas firmowych wigilii. Nie mogło być inaczej i u nas. Tradycja, to tradycja. Jest choinka, jest kolacja, no i są prezenty! W tym tygodniu nie dowiecie się, co czytamy, bo sami tego jeszcze nie wiemy - prezenty będziemy wręczać o 19:00.
Zobacz pełną treśćodpowiedzi [236]
Dalej kontynuuję Frankenstein i Wampiry i Wilkołaki. Źródła, historia, legendy od antyku do współczesności a poza tym jestem również w trakcie Trzeci klucz
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postKontynuuję Światło w Cichą Noc, a jutro pewnie zacznę Marlene, a wszystkim zabieganym i zapracowanym życzę choć krótkiej chwili, by mogli cieszyć się lekturą :)
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Bunt na Wyspie Potępionych
Kamienie na szaniec
Oby dwie lektury już jakiś czas za mną, ale mam pozytywne wrażenia po nich, i miałam dużo przemyśleń po 'czarnej' ;)/
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postNa razie też mam pozytywne wrażenia na temat obu, zobaczymy ostatecznie jak będzie jak skończę ;) "Chirurga" czytam w wersji papierowej w domku, a "Czarną" podczytuję w ebooku w drodze do pracy ;) "Czarna" napisana w dość specyficzny sposób, nie wiem czy autor ma taki styl, bo nie czytałam jeszcze innych jego książek, ale czyta się dobrze :)
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postMa specyficzny styl a dodatkowo jest to seria 'na faktach' więc jakby to też wpływa na styl pisania autora :).
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postTak, wiem, czytałam z tej serii już wcześniej "Inną duszę" Orbitowskiego, też na faktach, i była genialna, dlatego zabrałam się teraz za "Czarną" :) ciekawa jestem jak skończy się ta historia, ale właśnie z uwagi na to, że jest z serii na faktach to przeczuwam, że nie skończy się dobrze, tylko nie wiem jeszcze dla kogo skończy się źle ;)
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postPowiem Ci, że zakończenie zaszokowało mnie samą; po analizie stwierdziłam, że nawet w najgorszym scenariuszu nie przyszłoby mi to na myśl. Heh to ja odwrotnie 'czarna' teraz 'inna dusza' odebrana z biblioteki i mam zamiar przeczytać jeaszcze z tej serii 'bestia', ponieważ 2019 rok zbliża się co raz bardziej ;).
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Cóż... Mnie "Czarna" rozczarowała, po Kuczoku spodziewałam się znacznie więcej. ;) Zakończenie nie zaskoczyło, bo opisywana sprawa była mi znana. "Inna dusza" Orbitowskiego jest świetna (jedyna, którą z pełnym przekonaniem mogłabym polecić).
Magda Omilianowicz niezbyt wysiliła się w "Bestii" opiera się bardziej na powszechnie krążących po komisariatach (nawet obecnie)...
@Weronika: to w takim razie tym bardziej jestem ciekawa jak to się skończy jak mówisz, że tak bardzo szokuje zakończenie :D a "Inną dusze" czytaj, czytaj koniecznie bo na mnie zrobiła ogromne wrażenie, przeraziła mnie bardziej niż niejeden horror dlatego, że jak sobie człowiek uświadomi, że to zdarzyło się naprawdę to włos na głowie się jeży... a "Bestia" też w planach...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
@Malena: ja się po Kuczoku nie wiedziałam czego spodziewać, bo nie znam twórczości tego autora, to moja pierwsza jego książka, którą czytam :) mnie pewnie zakończenie zaskoczy, bo zupełnie nie potrafię przewidzieć jak to się skończy, a sprawy w ogóle nie znam, więc czytam z zaciekawieniem ;)
"Inna dusza" dla mnie genialna, jak wyżej napisałam, aż strach że człowiek,...
Ja tak samo, żadnej sprawy nie znam więc inaczej podchodzę do książki :).
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postDokładnie tak :) z tej serii jeszcze ciekawi mnie "Ostatnia wizyta" i "I odpuść nam nasze..." o zabójstwie Andrzeja Zauchy :)
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
To oczywiste, że odbiór jest inny, gdy nie zna się sprawy, choć sam sposób jej przedstawienia jest równie ważny. Kuczok, Omilianowicz, Chutnik i Wiśniewski nie poradzili sobie: ani w warstwie faktograficznej, ani w warstwie beletryzującej. No ale to tylko moje zdanie. Aby mieć swoje, trzeba przeczytać. ;)
Życzę zatem satysfakcjonującej lektury. :)
PS Ostrowskiego i...
Ja mam czasem tak, że książka pomimo braków zachwyca, a np sagę millenium przeczytałam, ale pod wrażeniem nie byłam- tu chyba dużą rolę odgrywa nasz wew. recenzent ;).
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
@Weroniko, no i to jest w literaturze najlepsze, że za sprawą naszych - jak to określiłaś - wewnętrznych recenzentów tak bardzo różnimy się w odbiorach tych samych książek. Pięknie różnimy.
To prawda, że bywają książki, które pomimo niedociągnięć urzekają, bywają też i takie, które nie podobają nam się, choć wszystko w nich jest dopracowane.
Co do Larssona: podzielam Twe...
Dokładnie tak, macie rację, to jest piękne, że ile osób tyle opinii :) dlatego czasami nie zwracam uwagi na recenzje tylko wolę sama sprawdzić i wyrobić sobie własną opinię ;)
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Wreszcie dorwałam w bibliotece i sobie czytam:
Ludzie na drzewach
U mnie nadal: Wzgórze psów i podczytuję Najlepszy kraj na świecie
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Trochę przypadkowa lektura, ale nie mogę się oderwać!
Czereśnie zawsze muszą być dwie
Nie wszystkie mnie zainteresowały, ale te co przeczytałam to oceniam bardzo bardzo wysoko i wszystkim polecam ;)
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Dla mnie to pierwsza książka od tej autorki.
Ale trafiłam idealnie, bo właśnie czegoś takiego potrzebowałam na odtrutkę po ciężkiej lekturze ;-)
Na mnie największe wrażenie wywarła 'po prostu bądź' <3- polecam. I faktycznie życiowe, lekkie i dobre książki są fajną odskocznia dla mnie np od krwawego kryminału- ale romansu nie ruszę :P
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post