forum Oficjalne Konkursy

[Zakończony] Zapach złotego lata - wygraj książkę "Tamte dni, tamte noce".

LubimyCzytać
utworzył 08.02.2018 o 13:23

Zamknijcie oczy. Przypomnijcie sobie najlepsze lato w swoim życiu. Czujecie powiew ciepłego powietrza i promyki słońca na Waszych twarzach? Stwórzcie lub opiszcie historię, która miała miejsce w okresie wakacyjnym. Wplećcie w nią tytuł powieści, wyróżniając go wielkimi literami.

Czekamy na teksty o długości nieprzekraczającej 1500 znaków ze spacjami.

Nagrody

Autorzy pięciu najciekawszych tekstów otrzymają egzemplarz książki.

Tamte dni, tamte noce - Jacek Skowroński
Tamte dni, tamte noce

Autor : André Aciman

Nastolatek Elio spędza wakacje we Włoszech, czytając i grając na pianinie. Jego ojca, uniwersyteckiego profesora, odwiedza pracujący nad doktoratem stypendysta, Amerykanin Oliver. Elio musi oddać gościowi swój własny pokój, jest więc do niego początkowo uprzedzony, uważa go za uzurpatora i aroganta. Ten stosunek z czasem ulega zmianie, pojawia się fascynacja mężczyzną, która przybiera na sile. „poważna opowieść o niewyrażalności uczuć i o naturze pożądania” - Filmweb Na podstawie książki powstał film pod tym samym tytułem, który jest wymieniany jako poważny kandydat do Oscara w kategoriach: „Najlepszy film”, „Najlepszy scenariusz adaptowany”, a także w kategorii głównych ról męskich. Autorem scenariusza jest James Ivory, wielokrotnie nominowany do Oscara amerykański reżyser, scenarzysta i producent. Film na podstawie książki miał premierę na festiwalu w Sundance. Był wielokrotnie nominowany do prestiżowych nagród.

Regulamin
  • Konkurs trwa od 8 lutego do 15 lutego włącznie. W konkursie mogą wziąć udział jedynie osoby posiadające adres korespondencyjny w Polsce.
  • Odpowiedzi muszą być napisane samodzielnie. Kopiowanie części lub fragmentów tekstów, recenzji innych osób jest zabronione. Teksty nie mogą przekraczać znaków ze spacjami.
  • Każdy użytkownik może zgłosić tylko jedną pracę.
  • Zwycięzców wybiera administracja serwisu lubimyczytać.pl. Decyzja jest nieodwołalna.
  • Dane adresowe zostaną wykorzystane przez serwis lubimyczytać.pl i Wydawnictwo Poradnia K.
  • Adres zwycięzcy powinien zostać nadesłany do dwóch tygodniu od daty ogłoszenia wyników konkursu. Po tym terminie administracja lubimyczytać.pl dopuszcza wybór kolejnego laureata lub nieprzyznanie nagrody.

odpowiedzi [72]

Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
Sortuj:
Only_WiLLem 14.02.2018 18:55
Czytelniczka

To było rok temu. TAMTE DNI, TAMTE NOCE nadal pamiętam mocno. Wieczorne rodzinne imprezy, wspólne ogniska i wiele gwiazd, w które patrzyliśmy. Był przyjacielem mojego brata i zauroczyłam się w nim. Wspominam do dziś te pare nocy, w których oglądaliśmy razem filmy, siedzieliśmy przy ognisku i patrzyliśmy się w gwiazdy, leżąc na ulicy. I dni, kiedy wszystko było beztroskie,...

smoku4737 14.02.2018 17:00
Czytelniczka

Sierpień jest miesiącem, w którym ulatniamy się na Islandię. Dosłownie ulatniamy, bo wsiadamy w samolot, a kilka godzin później brniemy przez mokre ulice Rejkiawiku na rowerach. Nasz cel to okrążyć całą wyspę i... To w zasadzie tyle. Nie mamy żadnego noclegu, liczymy na gościnność mieszkańców i na to, że w razie gdyby jej zabrakło, nasze namioty wytrwają letnie islandzkie...

AgnieszkaB 14.02.2018 16:17
Oficjalna recenzentka

Ostatnie wakacje były dla mnie wyjątkowe z kilku powodów. Zdecydowaliśmy się z grupą przyjaciół polecieć na niecały tydzień do Włoch. Byłam podekscytowana, bo była to moja pierwsza prawdziwa wycieczka zagranicę samolotem, pierwszy raz na lotnisku. Poza tym pierwszy raz jechałam na wakacje ze znajomymi. Spędziliśmy w Apulii wspaniały czas, zwiedziliśmy Bari i okoliczne...

Cassie 14.02.2018 15:45
Czytelniczka

Niewielka sypialnia z trzema dużymi oknami po mojej lewej stronie sprawiała wrażenie, jakby chciała mnie zgnieść. Niemożliwy upał i ciężkie powietrze - od tego nie mogłam uciec nawet w cieniu. Ciepłe, żółte promienie słońca wpadały przez szpary w żaluzjach, oświetlając stojące pośrodku pokoju łóżko i kładąc na mnie pasiaste wzory. Wysunęłam rękę nieco dalej, by wpadła w...

paula 14.02.2018 15:06
Czytelnik

Leżę obok Ciebie, a na Twojej spokojnej, śpiącej twarzy wędrują promienie porannego słońca, które przebijają się przez w pośpiechu zasłonięte wieczorem rolety i przypominam sobie TAMTE DNI I TAMTE NOCE, od których wszystko się zaczęło. Upalne i duszne lato w betonowym mieście, gdzie nawet w nocy nie można było znaleźć chwili wytchnienia od męczącego w ciągu dnia słońca....

Zuzanna Czechowska 14.02.2018 13:17
Czytelniczka

Pojechaliśmy do Czech w zeszłym roku,
Z dala od ludzi, z dala od tłoku,
Odpoczęliśmy wtedy wspaniale,
Nie nudząc się przy tym wcale!
Było ciepło, pięknie, słonecznie,
Czułam się wtedy bardzo bezpiecznie.
Nawet pływając po rzece rowerem,
Czułam się pewnie i dobrze za sterem.
Teraz gdy dni zimne i siedzę pod kocem,
Wspominam TAMTE DNI, TAMTE NOCE!

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
BooyaaMoon 13.02.2018 23:02
Czytelniczka

Trwaj chwilo, jakże jesteś piękna!
J.W Goethe "Faust"
To były dwa upalne miesiące spędzone u babci na wsi. Dni wypełnione odkrywaniem cudowności tego prostego świata, noce zajęte rozpoznawaniem konstelacji tego rozgwieżdżonego nieba. Pytasz o konkrety. Nie jestem w stanie udzielić ci satysfakcjonującej odpowiedzi. Pamiętam...

diablica321 13.02.2018 22:21
Czytelnik

To miały być niezapomniane wakacje. Razem z przyjaciółką wybrałyśmy się na wczasy do Bułgarii, na tę podróż odkładałam przez cały rok. Z niecierpliwością wyczekiwałam daty wyjazdu, miałam wrażenie, że czas wlecze się jak ślimak. W końcu nadszedł upragniony dzień. Drugiego dnia urlopu poznałam przystojnego Bułgara, wpadł mi w oko, ja jemu chyba też. Po trzech dniach...

Aleks 13.02.2018 21:54
Czytelnik

Tamte wakacje miały być dla Leny, Marysi i Marty wyjątkowe. Dziewczyny od dawna planowały ten wyjazd. Każda z nich z innego powodu nie mogła się już doczekać tygodnia spędzonego z koleżankami nad malowniczo położonym jeziorem. Lena chciała się oderwać od codzienności, Marta świętować koniec studiów, a Marysia starać się zapomnieć
o utraconej miłości. Pełne entuzjazmu...

Oskar94 13.02.2018 19:45
Czytelnik

Wszystko działo się zeszłego lata. Udałem się ze swoim kolegą na kilka dni nad morze żeby odpocząć i zregenerować się przed kolejnym rokiem studiów. Na miejscu chodziliśmy wieczorami na plaże, zwiedzaliśmy, spacerowaliśmy nad muśniętymi wodą morza plażami. Pewnego wieczora podczas jednej z takich wędrówek spotkałem przepiękną dziewczynę o jasnych, srebrzystych włosach. Od...