forum Oficjalne Konkursy

[Zakończony] Zapach złotego lata - wygraj książkę "Tamte dni, tamte noce".

LubimyCzytać
utworzył 08.02.2018 o 13:23

Zamknijcie oczy. Przypomnijcie sobie najlepsze lato w swoim życiu. Czujecie powiew ciepłego powietrza i promyki słońca na Waszych twarzach? Stwórzcie lub opiszcie historię, która miała miejsce w okresie wakacyjnym. Wplećcie w nią tytuł powieści, wyróżniając go wielkimi literami.

Czekamy na teksty o długości nieprzekraczającej 1500 znaków ze spacjami.

Nagrody

Autorzy pięciu najciekawszych tekstów otrzymają egzemplarz książki.

Tamte dni, tamte noce - Jacek Skowroński
Tamte dni, tamte noce

Autor : André Aciman

Nastolatek Elio spędza wakacje we Włoszech, czytając i grając na pianinie. Jego ojca, uniwersyteckiego profesora, odwiedza pracujący nad doktoratem stypendysta, Amerykanin Oliver. Elio musi oddać gościowi swój własny pokój, jest więc do niego początkowo uprzedzony, uważa go za uzurpatora i aroganta. Ten stosunek z czasem ulega zmianie, pojawia się fascynacja mężczyzną, która przybiera na sile. „poważna opowieść o niewyrażalności uczuć i o naturze pożądania” - Filmweb Na podstawie książki powstał film pod tym samym tytułem, który jest wymieniany jako poważny kandydat do Oscara w kategoriach: „Najlepszy film”, „Najlepszy scenariusz adaptowany”, a także w kategorii głównych ról męskich. Autorem scenariusza jest James Ivory, wielokrotnie nominowany do Oscara amerykański reżyser, scenarzysta i producent. Film na podstawie książki miał premierę na festiwalu w Sundance. Był wielokrotnie nominowany do prestiżowych nagród.

Regulamin
  • Konkurs trwa od 8 lutego do 15 lutego włącznie. W konkursie mogą wziąć udział jedynie osoby posiadające adres korespondencyjny w Polsce.
  • Odpowiedzi muszą być napisane samodzielnie. Kopiowanie części lub fragmentów tekstów, recenzji innych osób jest zabronione. Teksty nie mogą przekraczać znaków ze spacjami.
  • Każdy użytkownik może zgłosić tylko jedną pracę.
  • Zwycięzców wybiera administracja serwisu lubimyczytać.pl. Decyzja jest nieodwołalna.
  • Dane adresowe zostaną wykorzystane przez serwis lubimyczytać.pl i Wydawnictwo Poradnia K.
  • Adres zwycięzcy powinien zostać nadesłany do dwóch tygodniu od daty ogłoszenia wyników konkursu. Po tym terminie administracja lubimyczytać.pl dopuszcza wybór kolejnego laureata lub nieprzyznanie nagrody.

odpowiedzi [72]

Niezalogowany
Aby napisać wiadomość zaloguj się
Sortuj:
Jędrek 09.02.2018 21:16
Bibliotekarz

Zdawaliśmy w kilku kursantów egzamin na sternika na dwupatykowej łódce. Zdający mógł tylko rzucać komendy, a reszta kursantów pilnowała steru i żagli. Zagapiłem się na sterze kiedy zdawał kumpel i „pomogłem” mu nie zdać.
- Za karę popłyniesz na Mazury ze mną i z moją dziewczyną, bo ja nie mam papierów – usłyszałem po kursie.
Zgodziłem się. Pożałowałem gdy zobaczyłem jego...

WhiteWoman 09.02.2018 20:22
Czytelnik

Z okazji 10 letniej rocznicy ślubu mój mąż podarował mi niezwykły prezent – wakacyjny wyjazd do Włoch. W TAMTE DNI, TAMTE NOCE podziwialiśmy cudowne miasta,zachwycające krajobrazy i zdumiewające kościoły. Półwysep ten od wieków robi co może, żeby uwodzić na nowo zakochane pary. Hotele z chłodnymi pokojami,wykwintna kuchnia,wyśmienite lody,zmysłowe słońce zachęcające do...

Dora 09.02.2018 20:18
Czytelnik

TAMTE DNI ,TAMTE NOCE,to było trzy lata temu.Właśnie rodził się mój obecny związek.Wycieczka do Rewy nad polski Bałtyk ,przepiękne miejsce z niesamowitym klimatem sprzyjającym spacerom po dwóch brzegach morza(kto był ten wie),wydmy długie i szerokie.Był wczesny, bardzo wczesny poranek jak tam dojechaliśmy,zaskoczyła nas mżawka której nigdy nie zapomnę a która towarzyszyła...

Kiwi_ 09.02.2018 18:25
Czytelniczka

Moje najlepsze lato w życiu...
Z perspektywy czasu wydaje się dość banalne, ale wtedy TAMTE DNI, TAMTE NOCE były najlepszym czasem w moim życiu.
Miałam 16 lat, nastoletni bunt. Rodzice niemal wszystkiego mi zabraniali.
To był czas, kiedy podkochiwałam się w bracie mojej najlepszej przyjaciółki. Tak, to takie typowe. Uprzedzałam, że historia jest banalna.
On chyba też coś do...

lulu 09.02.2018 14:23
Czytelniczka

Gdy go pierwszy raz zobaczyłam, nie czułam nic. Nie było to żadna miłość od pierwszego wejrzenia. Miał śmieszną kurtkę z za długimi rękawami i za dużo mówił.
Nie chciałam go bliżej poznać, ani być jego dziewczyną. Mówiłam mu, że nie warto, że bądźmy przyjaciółmi.
A on się uparł. Nieustępliwie, powoli budował sobie drogę do mojego serca.
Pojechaliśmy nad morze. To był mój...

Gosia 09.02.2018 14:23
Czytelnik

To był nasz pierwszy wspólny wyjazd. Od niego wszystko się zaczęło.
Wyjechaliśmy w góry ze znajomymi, a tak się złożyło że każdy miał drugą połówkę, a tylko my byliśmy stanu wolnego. Znaliśmy juz około dziesięciu lat, ale to właśnie tam mieliśmy okazję spędzić ze sobą więcej czasu. Wspólne wyjścia na spacery. Długie nocne rozmowy, zdobywanie szczytów i każdy obiad zjedzone...

Mystery 09.02.2018 11:46
Czytelniczka

Wakacje w zeszłym roku należały do najlepszych w moim życiu.
W końcu wyjechałam z chłopakiem w ukochane góry.
TAMTE DNI,TAMTE NOCE uzmysłowiły mi, że chciałabym tam zostać już na zawsze.
Trzeciego dnia podczas wspinaczki na górki szczyt Marek był podenerwowany. W połowie drogi klęknął przede mną i zadał mi pytanie, o którym marzy każda kobieta:
-Wyjdziesz za mnie?
...

Czytelnik

Mati, mała miejscowość w Grecji, nieopodal Aten. Jest środowe przedpołudnie, właśnie zjedliśmy obfite i różnorodne śniadanie. Życie w Hotelu Auamarina tętni głównie przy basenie, gdzie większość lokatorów układa się na leżaki i w otoczeniu rodziny oraz trunków z pobliskiego baru, zaczyna rozmowy o polityce lub czytanie książek. Dzieci moczą się w wodzie. Zza wiatrochronu...

LadyDot Szyszka 08.02.2018 14:59
Czytelniczka

To nie były spektakularne wakacje, ale to i tak wystarczyło, aby TAMTE DNI, TAMTE NOCE na stałe wpisały się w moje najlepsze wspomnienia. Kilka dni wolnych od pracy, ukochane miasto skąpane w pięknym wakacyjnym słońcu i głowa wolna od trosk i planów. Jak cudownie nie myśleć, że znowu trzeba posprzątać mieszkanie i ugotować obiad, a zamiast tego wybrać się na spacer i...

LubimyCzytać 08.02.2018 13:23
Administrator

Tamte dni, tamte noce

Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Lena 10.02.2018 15:37
Czytelnik

Zaczęło się lato, a wraz z nim upragnione wakacje. Dla pięcioletniej dziewczynki ulubiony okres, gdyż skończył się obowiązek codziennego porannego wstawania. Mieszkając przy lesie w domu z duzym ogrodem, kazde chwile spędzała na swieżym powietrzu, delektujac się promieniami słońca i śpiewem ptasim. W upalne dni, ochłodę przynosiły zabawy z siostrą w basenie. Aż pewnego dnia...