-
Artykuły17. Nagroda Literacka Warszawy. Znamy 15 nominowanych tytułówLubimyCzytać1
-
ArtykułyEkranizacja Chmielarza nadchodzi, a Netflix kończy „Wiedźmina” i pokazuje „Sto lat samotności”Konrad Wrzesiński3
-
ArtykułyCzy książki mają nad nami władzę? Wywiad z Emmą Smith, autorką książki „Przenośna magia“LubimyCzytać1
-
ArtykułyŚwiatowy Dzień Książki świętuj... z książką! Sprawdź, jakie promocje na ciebie czekają!LubimyCzytać4
Cytaty z tagiem "gry komputerowe" [17]
[ + Dodaj cytat]Podkrążone oczy, szara twarz i podarte ubranie - tak wielu dorosłych wyobraża sobie osoby uzależnione od gier komputerowych
Telewizja i gry komputerowe to największa strata czasu, jaką wymyślono. Doskonała recepta na bezczynność i przeciekanie czasu przez palce. Nie masz pojęcia, ile pasji życia i nieodkrytej siły czarodziejskiej jest marnotrawione w tych dwóch wynalazkach. Na twoim miejscu skasowałbym z komputera wszystkie gry, które nie wnoszą nic nowego do twojego życia. Oglądaj tylko te programy telewizyjne, które są dla ciebie wartościowe, i wybieraj je bardzo starannie.
To co człowiek wyciąga z gry komputerowej jako użytkownik, zależy w jakimś sensie od tego co do niej wnosi jako osoba.
Jeśli ukończenie fabuły gry wymaga minimum 30, a średnio 40 godzin, to komunikat „za długo” po 15 godzinach rozgrywki może budzić w dziecku zakłopotanie. Ukończenie gry jest często najszybszą drogą do uwolnienia się od gry, która, jeśli nieukończona wraca jako ambicja, a jako „zakazany owoc” smakuje lepiej – w kafejce internetowej, w domu kolegi, w garażu na laptopie lub na smartfonie.
Ludzie mają znacznie więcej motywów gry niż przyjemność i „karmienie” mózgu dopaminą. Dzieci chcą wygrywać w grach pieniądze na operacje chorych krewnych, chcą być projektantami wnętrz jak ich rodzice (pierwsze z prób podejmują np. w „The Sims”), czy wreszcie pragną biegać i chodzić (pozostając niepełnosprawnymi), tak jak robi to postać z ich gry.
Gra w zależności od tego kto ją obserwuje może być prywatnym sensem („będę grał, bo Kasia gra i dzięki temu będę miał okazję się do niej zbliżyć”), czyjąś grą („zrobię to po swojemu, a nie jak większość”), intymną relacją („nikt nieupoważniony nie dowie się co tu zaszło”) lub określając z zewnątrz – 12 godzinami spędzonymi przed monitorem, zaniedbanymi obowiązkami i problemem okulistycznym.
Nostalgia (gr. „νóστος” – powrót do domu i gr. „ἄλγος” – ból) w ujęciu wąskim oznacza na ogół odnoszenie się do bezpowrotnie utraconej przeszłości jako z gruntu lepszej (m.in. prostszej, bezpieczniejszej). W sensie szerokim tworzy mieszankę emocji pozytywnych („w dzieciństwie grałem z wielką frajdą w Super Mario na NES u kolegi”) i negatywnych (… „ale nie miałem własnego”).
Cursian (o Gothic 2: Kroniki Myrtany): Wielkie studia zawodzą, grupka zapaleńców wirtualne góry przenosi.
Facet miał tylko kręgosłup i pępek. I ręce tak długie, że gdyby zgarbil się jeszcze trochę, wiązałby buty na stojąco (...).
Miał ciężką noc. Demonica sprała jego paladyna na kwaśne jabłko i jakby tego było mało, ukradła mu miecz a on nie miał dość mocy, by w porę się uzdrowić i podjąć walkę.
Klient wydzwaniał o fakturę, jakby samo wykonanie zlecenia przez Romana nie wystarczyło i jeszcze uparł się, by za nią zapłacić. Oczywiście, że nie pracował za darmo, ale czemu tym ludziom się tak spieszy z płatnościami?
I kot. Ruda bestia siała alergeny po całym mieszkaniu, próbując doprowadzić go do rychłej śmierci.
-Z czego pan strzelał, kiedy był pan chłopcem?
-O, z wielu rzeczy. Karabiny, pistolety. Karabiny maszynowe, karabiny snajperskie, miotacze ognia, dezintegratory, taktyczne bomby atomowe...
Kapitan patrzy na mnie jakbym bredził.
-Paralizatory plazmowe, katapulty, łuk walijski, gladius, działo cząsteczkowe...
-Ejże, ejże! Chwila. O czym ojciec mówi?
- O moim jedynym doświadczeniu z bronią. W grach komputerowych i Playstation.