Najnowsze artykuły
- ArtykułyAkcja recenzencka! Wygraj książkę „Szczęście ma smak szarlotki“ Weroniki PsiukLubimyCzytać2
- Artykuły„Jednym haustem”, czyli krótka historia opowiadaniaSylwia Stano7
- ArtykułyUwaga, akcja recenzencka. Weź udział i wygraj powieść „Fabryka szpiegów“!LubimyCzytać1
- ArtykułyLubimy czytać – ale gdzie najbardziej? Jakie są wasze ulubione miejsca na lekturę?Anna Sierant29
Popularne wyszukiwania
Polecamy
"Grafoman"
0
0,0/10
Pisze książki: czasopisma
Ten autor nie ma jeszcze opisu. Jeżeli chcesz wysłać nam informacje o autorze - napisz na: admin@lubimyczytac.pl
0,0/10średnia ocena książek autora
12 przeczytało książki autora
13 chce przeczytać książki autora
0fanów autora
Zostań fanem autoraKsiążki i czasopisma
- Wszystkie
- Książki
- Czasopisma
Najnowsze opinie o książkach autora
Magazyn Biały Kruk #7 Marta Kisiel
6,5
Tym razem numer cieńszy, zarówno jeśli chodzi o liczbę stron, jak i jakość tekstów, chociaż żaden z nich nie schodzi poniżej przyzwoitego poziomu. Zapowiadany we wstępniaku temat "mitów modernistycznych" / legendarnych istot w nowych kontekstach wcale nie zostaje rozwinięty w opowiadaniach, podciągnąć pod niego można co najwyżej dwa teksty, więc nie bardzo wiem, po co w ogóle ogłaszać temat.
"Każdy dług należy spłacić", Wiktor Orłowski - wariacja na temat Rumpeltiltskina i motyw konieczności dotrzymywania umów, królowa oczywiście jest wredną suką. Bardzo sprawne, ale też bardzo sapkowskie, chyba trochę za bardzo. Mimo to 7/10
"Bilet na Marsa", Radosław Dąbrowski - Marsjanin ucieka z cyrkowej niewoli. Trochę jest to odwrotność poprzedniego tekstu: są pewne niedociągnięcia stylistyczne i fabularne, pewna chropawość i pospieszność, ale też trudny do określenia odświeżający autentyzm, więc 7/10
"Ziemianie", Mateusz Antczak - kolejna tego autora zabawa z faktami biologicznymi, tym razem głowonogi master race. Przesłanie ekologiczne. Przyzwoity poziom, choć bez fajerwerków. 5+/10
"Bóg zabawek", Roland Hensoldt - crossover "Toy Story" na sterydach z "Folwarkiem zwierzęcym" z morałem ekologiczno-antykonsumpcjonistycznym. Trochę za dużo dobrego, ale jest w tym śmiałość wizji, nawet jeśli styl szwankuje. 6/10
"Ludzie mają inaczej", Jastek Telica - trochę w stylu Strugackich "Poniedziałek zaczyna się w sobotę" - szare realia instytutu naukowego zajmującego się projektowaniem teleportera. Ciekawa odpowiedź na pytanie, co się dzieje z ciałem i umysłem człowieka podczas teleportacji. Dosyć draczna puenta. 6/10
Oprócz opowiadań dwa fragmenty "powieści w odcinkach", trochę trudno oceniać niekompletne utwory, ale i tak to zrobię.
"Paranoidalna", Marlena Urbaniak - urban fantasy, dziewczyna widzi uczepione ludzi mentalne pasożyty. Skojarzyło mi się z komiksem "Ghost Wife", chociaż nie wiem, czy autorka się tym inspirowała. Pomysł dosyć intrygujący, ale styl bardzo niedobry niestety, więc 5/10.
"Pajęczyna", Olaf Pajączkowski - horror o pająkach olbrzymach. Pewną nadzieję, że nie jest to megasztampa, daje pseudoprzedmowa od pseudoautora "Andrzeja arachnofoba". Może szykują się więc jakieś metafikcjonalne igraszki. 6/10
Magazyn Biały Kruk #6 Anna Kańtoch
7,0
Tym razem wszystkie opowiadania są co najmniej dobre. Temat wywiadu z Kańtoch sugerowałby, że myślą przewodnią numeru są postaci kobiece, i rzeczywiście kilka opowiadań rozwija ten motyw (ledwie 3 z 8...),ale są też tematy całkiem inne.
"Dziesiąty jeniec", Dagmara Adwentowska - pseudo-pogranicze pseudo-Cesarstwa Rzymskiego, relacja samotnej wdowy z barbarzyńskim jeńcem; ciekawe ze względu na pozamoralne rozważania nt. męskości i kobiecości z czymś w rodzaju redukcji do rzeczy podstawowych. Trochę przypomina LeGuin. 7+/10
"Nieświadoma rzeczywistość", Michał Brzozowski - bohater z całych sił próbuje się nie budzić, by odbierać życia wyśnionej rzeczywistości; bardzo ciekawy pomysł i ciekawe refleksje między snem a rzeczywistością, choć jednak trochę wydumane i sztuka dla sztuki. 7/10
"Zapomniane", Jakub Tyszkowski - męt z doświadczeniem w usuwaniu nieprzyjemnych wspomnień stacza się coraz niżej, aż sam staje się złym wspomnieniem do usunięcia. Intrygujący koncept, choć drażni niepewny status ontologiczny wspomnień. Trochę przykre w czytaniu ze względu na przesadnie odrażający charakter głównego bohatera. 6/10
"Skazany na półwieczność", Rozallia Eder - motyw paktu z diabłem (czy jego voodoo-odpowiednikiem); ciekawa koncepcja ze względu na pochodzenie głównego bohatera (byłego niewolnika na amerykańskiej plantacji). Styl trochę niezręczny. Urzędowa scenografia zaświatów dla niektórych może być plusem, ja akurat za nią nie przepadam. 6+/10
"Nie zasnę", Adam Loraj - chłopak nękany przez widmową femme fatale. Przyzwoite, ale wtórne. 5+/10
"Bajka o księciu", Łukasz Marek Fiema - udatne naśladownictwo konwencji bajkowej. Tytułowy książę ponosi porażkę na całej linii. Nieoczywista wymowa, za co duży plus. 8/10
"Elishya", Joanna Stoga - smutny urzędas staje się demonem męskości po zetknięciu z femme fatale. Z drugiej strony kusi go słodka sąsiadka w szlafroczku z ciastem. Motyw femme fatale może i trochę wtórny, ale całość jest bardzo przyjemna i nawet trzyma w napięciu. 7/10