Najnowsze artykuły
- Artykuły„Jednym haustem”, czyli krótka historia opowiadaniaSylwia Stano5
- ArtykułyUwaga, akcja recenzencka. Weź udział i wygraj powieść „Fabryka szpiegów“!LubimyCzytać1
- ArtykułyLubimy czytać – ale gdzie najbardziej? Jakie są wasze ulubione miejsca na lekturę?Anna Sierant23
- Artykuły„Rękopis Hopkinsa”: taka piękna katastrofaSonia Miniewicz2
Popularne wyszukiwania
Polecamy
Angela Dłubak
Znana jako: (A. Caligo)
0
0,0/10
Pisze książki: czasopisma
Ten autor nie ma jeszcze opisu. Jeżeli chcesz wysłać nam informacje o autorze - napisz na: admin@lubimyczytac.pl
0,0/10średnia ocena książek autora
16 przeczytało książki autora
9 chce przeczytać książki autora
5fanów autora
Zostań fanem autoraSprawdź, czy Twoi znajomi też czytają książki autora - dołącz do nas
Książki i czasopisma
- Wszystkie
- Książki
- Czasopisma
Najnowsze opinie o książkach autora
Magazyn Biały Kruk #2 Krzysztof T. Dąbrowski
6,0
Siedem opowiadań, bardzo nierównych.
1) Grzegorz Wielgus, "Lwica z Bretanii" - fantasy we francuskiej scenografii wojny stuletniej, atmosfera intryg, baronowa mści się za śmierć męża przy pomocy baśniowych bestii. Ładny styl, horrorowe opisy, bardzo przyzwoicie. 7/10
2) Klaudia Sowiak, "Perfekcja" - melancholijna opowieść o muzyce i upiorze, znowu bardzo przyzwoicie. 7/10
3) Adam Froń, "Nieśmiertelny" - dosyć ciekawa historia o ostatnim egzemplarzu ludzkiego gatunku z misji wysłanej w kosmos w celu zachowania tego gatunku. Momentami akcja gna na łeb, na szyję, przez co opowiadanie przypomina streszczoną powieść. Końcówka trochę groteskowa, trochę ckliwa. Mimo wszystko 6/10
4) Norbert Góra, "Weos" - zabili go i uciekł. Bez komentarza. 1/10
5) Olaf Pajączkowski, "Nawet bogowie lękają się szaleńców" - tragikomiczna opowieść o piekielnym wampirycznym rowerze opętania. Za mało powagi, by traktować poważnie, trochę za mało dystansu, by traktować jako przykład czarnego humoru. Nastoletni bohater zachowuje się jak przedszkolak. 4/10
6) Marcin Majchrzak, "Inferna" - trochę zbyt podobny smak do poprzedniego opowiadania, tym razem mamy piekielną maszynę do pisania. Styl jednak sprawniejszy, więcej dystansu i makabrycznego humoru, więc 5/10
7) Krzysztof T. Dąbrowski, "Pech Owiec" - opowiadanie z gatunku przaśność!fantasy, klątwa rzucona na dyskotece, 70-letnia wiedźma-miłośniczka metalu, koty uprawiają seks. Celowo, jak sądzę, czerstwe i obleśne, więc może się podobać, jeśli ktoś lubi te klimaty. Ja nie jestem targetem, więc 4/10.
Magazyn Biały Kruk #5 Paweł Zych
6,8
Numer znacznie lepszy od poprzedniego, większość opowiadań trzyma poziom.
"Ostatnia forteca na Podlasiu", Olaf Pajączkowski - to akurat nie mój gust, takie militarne postapo z motywami ekologicznymi, w którym motywy słowiańskie można by podmienić na cokolwiek innego i na jedno by wyszło. Ciekawy wątek konfliktu wartości sienkiewiczowskich i neopogańskich pozostaje nierozwinięty, bo ważniejsze jest prucie z karabinów maszynowych do hord strzyg. Dla fanów podgatunku, dla mnie najwyżej 5/10. Na marginesie: obecnie pewien niesmak pozostawia zdanie "rosyjskie oddziały ruszyły z odsieczą Białorusi i Ukrainie".
"Bałałajka", Franciszek Mocek - epizodyczna impresja o wiedźmie (czy wiedźmach?). Dobry styl, tajemnicza atmosfera i niejednoznaczny status głównej bohaterki. Największą wadą byłby brak wyrazistej fabuły, ale taka już uroda tego tekstu. 7/10
"Potęga Orlich Gniazd", Aleksandra Cebo - znowu militarne postapo, czyli coś, czego nie lubię, bo spłaszcza i uzwykla niesamowitość i fantastyczność, co to za zabawa, gdy legendarne stwory można badać i rozmnażać w laboratorium. Dosyć sprawnie napisane i ciekawe migawki ze świata przedstawionego, ale ze względu na swoją niechęć do podgatunku waham się między 5 a 6/10.
"Długie lato", Anna Maria Wybraniec - utrzymana w prasłowiańskich klimatach historia płanetnika, który próbuje być dobrym ojcem, a doprowadza do katastrofy ekologicznej. Dobry klimat między swojskością a niesamowitością. 7/10
"Pędzi ogień na rozstajach", Agata Poważyńska - styl chwilami niezgrabny, ale bardzo dobra atmosfera niezwykłości; motyw podobny do poprzedniego opowiadania (opiekun pogody kontra żmije burzotwórcze),ale inna realizacja. 7+/10
"Srebrna", Magda Flank-Wiecha - dziwna miłość dziewczyny do utopca, w stylu wyraźna inspiracja Tokarczuk (do czego autorka się przyznaje w nocie biograficznej),ale udatna. Dobrze napisana erotyka. 8/10
"Księżniczka i smok", Grzegorz Wielgus - kolejna tego autora odsłona jego pseudofrancuskiego świata. Styl niemal bez zarzutu, ale fabularnie to najwyżej migawka bez satysfakcjonującego rozwiązania, no i tytuł raczej pretekstowy. 6-7/10 za styl i astmosferę, ale jako opowiadanie najwyżej 5/10.