Najnowsze artykuły
- Artykuły17. Nagroda Literacka Warszawy. Znamy 15 nominowanych tytułówLubimyCzytać1
- ArtykułyEkranizacja Chmielarza nadchodzi, a Netflix kończy „Wiedźmina” i pokazuje „Sto lat samotności”Konrad Wrzesiński5
- ArtykułyCzy książki mają nad nami władzę? Wywiad z Emmą Smith, autorką książki „Przenośna magia“LubimyCzytać1
- ArtykułyŚwiatowy Dzień Książki świętuj... z książką! Sprawdź, jakie promocje na ciebie czekają!LubimyCzytać7
Popularne wyszukiwania
Polecamy
John Chu
4
5,3/10
Pisze książki: fantasy, science fiction, czasopisma
Ten autor nie ma jeszcze opisu. Jeżeli chcesz wysłać nam informacje o autorze - napisz na: admin@lubimyczytac.pl
5,3/10średnia ocena książek autora
56 przeczytało książki autora
25 chce przeczytać książki autora
0fanów autora
Zostań fanem autoraKsiążki i czasopisma
- Wszystkie
- Książki
- Czasopisma
Najnowsze opinie o książkach autora
Nowa Fantastyka 398 (11/2015) Adam Przechrzta
6,4
ZAPALĘ CI ZNICZ, Michał Rybiński - fajne połączenie spirytyzmu i cyberpunku. Dusze po śmierci przerabiane są na elektroniczną formę, co niesie pewne konkretne konsekwencje społeczne. Opowiadanie wielowątkowe z fajnym pomysłem, pokazujące szeroki obraz tego świata. Chętnie przeczytałbym coś więcej. Czuje się zachęcony.
ADEPT, Adam Przechrzta - nawiązania do "Pikniku nad skraju drogi" oczywiste, ale Przechrzta umieścił zony w XIX-wiecznych, historycznych realiach i podrasował magią. Tekst to wstęp do czegoś innego i raczej pobudza ciekawość niż rzuca na kolana, ale to i tak całkiem sporo.
TA PRZYPADKOWA PLANETA, Elizabeth Bear - opowiadanie o spotkanym w metrze psie który odmienia życie bohaterki. Potwornie banalne, w momencie ucieka z głowy. Fantastyka w dawce minimalnej. Ale za to napisane całkiem sprawnie.
POKÓJ W IZOLACJI, John Chu - historia o cyborgach (nadludziach) które stają się kłopotem gdy kończą się wojny, a w tle leciutko gejowski motyw. Słabizna.
WCZEPIONY, Rich Larson - wizja koszykówki przyszłości z fajnym motywem wczepiania graczy, co umożliwia poczuć się fanom jak ich bohaterowie. Widzieć i czuć co oni. Sama fabuła o podpisywaniu kontraktu króciutkie i prosta, ale sama wizja fajna.
KONTROLA BEZPIECZEŃSTWA, Han Song - dziwne opowiadanie o USA, które w strachu przed zagrożeniem, wprowadza totalną kontrolę, a nawet nieustanne samoodtwarzanie się (jak komórki organizmu) Tak się boi zagrożeń, że aż znika. A na dodatek jeszcze spiski Chińczyków i Wszechświat jako wielki punkt kontroli. Dziwne opowiadanie.
Nowa Fantastyka 494 (11/2023) Maria Galina
6,3
Listopadowy numer uważam za całkiem udany. Publicystyka była w większości na dość wysokim poziomie. Najbardziej moją uwagę przykuł wywiad z Joe Hillem, który niestety okazał się być bezrefleksyjnym marksistą w stylu tych ludzi związanych z ruchem „woke” – widać, że trochę za dużo wolnego czasu spędza z CNN.
Proza polska była miałka. Opowiadanie Artura Olchowego „Pościg” początkowo wydawało się ciekawe, ostatecznie jednak największym jego plusem było to, że szybko usypiało. „Znacznie więcej” Katarzyny Puzyńskiej zapowiadało się fenomenalnie, jednak zakończenie to jedno wielkie rozczarowanie. Najlepszy z polskich autorów był Marcin Opolski i jego „Oko Boga nie zobaczy” – jedyne, za którym szła jakaś ciekawsza treść skłaniająca do refleksji. „ZIIIW” Wojciecha Szydy to po prostu pomyłka i szkoda cokolwiek o nim pisać.
Proza zagraniczna była definitywnie na wyższym poziomie. Tekstów było dużo, więc nie ma co pisać o nich pojedynczo – ogólna refleksja jest taka, że warto zajrzeć do wszystkich. Według mnie najlepsze były teksty Michele Piccoliniego i Johna Chu.