Najnowsze artykuły
- Artykuły„Nowa Fantastyka” świętuje. Premiera jubileuszowego 500. numeru magazynuEwa Cieślik3
- ArtykułyMaj 2024: zapowiedzi książkowe. Gorące premiery książek – część 2LubimyCzytać3
- ArtykułyTo do tych pisarek należał ostatni rok. Znamy finalistki Women’s Prize for Fiction 2024Konrad Wrzesiński9
- ArtykułyMaj 2024: zapowiedzi książkowe. Gorące premiery książek – część 1LubimyCzytać13
Popularne wyszukiwania
Polecamy
Michał Łukowiak
1
6,1/10
Pisze książki: literatura piękna, czasopisma
Urodzony: 06.05.1991
Urodzony w 1991 roku w Rawiczu; ukończył Architekturę Krajobrazu na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu, gdzie obecnie się doktoryzuje na Wydziale Inżynierii Kształtowania Środowiska i Geodezji; autor kilku artykułów naukowych dotyczących problematyki stref podmiejskich; dodatkowo
student Informatyki na Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu oraz nauczyciel i grafik; z zamiłowania pisarz; w 2015 roku debiutował pierwszą książką fabularną pt. PIN i zielony, czyli najczęściej wypowiadane słowa obok „AMEN” i „KURWA”, wydaną nakładem gdańskiego Wydawnictwa Oficynka; mieszka i pracuje we Wrocławiu.
student Informatyki na Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu oraz nauczyciel i grafik; z zamiłowania pisarz; w 2015 roku debiutował pierwszą książką fabularną pt. PIN i zielony, czyli najczęściej wypowiadane słowa obok „AMEN” i „KURWA”, wydaną nakładem gdańskiego Wydawnictwa Oficynka; mieszka i pracuje we Wrocławiu.
6,1/10średnia ocena książek autora
26 przeczytało książki autora
24 chce przeczytać książki autora
1fan autora
Zostań fanem autoraSprawdź, czy Twoi znajomi też czytają książki autora - dołącz do nas
Książki i czasopisma
- Wszystkie
- Książki
- Czasopisma
PIN i zielony, czyli najczęściej wypowiadane słowa obok AMEN i KURWA
Michał Łukowiak
6,1 z 14 ocen
35 czytelników 3 opinie
2015
Najnowsze opinie o książkach autora
PIN i zielony, czyli najczęściej wypowiadane słowa obok AMEN i KURWA Michał Łukowiak
6,1
Jak na debiut-są to bardzo ciekawe i jakże powszechnie życiowe przemyślenia. Już na samym początku podmiot liryczny zadaje bardzo ważne pytanie-"powiedz mi co Cię najbardziej męczy, trapi i nie daje spać. Zadaj pytanie, na które chciałbyś usłyszeć odpowiedź, tylko zastanów się dobrze. Masz jedną szanse". Przez chwilę sama zaczęłam się zastanawiać jakie pytanie mogłabym zadać, dalszy ciąg wydarzeń przenosi czytelnika do jakże powszechnej rzeczywistości-cała książka to opis jednego dnia głównego bohatera-najlepszego, czy najgorszego to rzecz subiektywna.
Mimo, że został opisany tylko jeden dzień, to każdy z nas jest w stanie odnaleźć się w opisanej rzeczywistości, może tylko nieliczni zwracają uwagę na detale, którym przyglądał się główny bohater i może nigdy nie dojdziemy do patrzenia na świat z jego perspektywy-warto na chwilę przystanąć i zastanowić się nad własnym zachowaniem w dobie życia XXI wieku. Myślę, że książka jest odpowiednia na przerwe- gdyż szybko się czyta, skłania do myślenia i co najważniejsze- trudno przewidzieć koniec.
Magazyn Biały Kruk #8 Marcin Podlewski
6,5
Dosyć dobra ocena wynika głównie z paru fajnych opowiadań, natomiast redakcja i korekta po raz kolejny pokpiły sprawę, przepuszczając dosyć rażące błędy zarówno w publicystyce, która bez tego byłaby w miarę ok, jak i w opowiadaniach ("w obierzy", "Hail Hitler").
"Koloniści", Kamil Muzyka - z jednej strony ciekawe, bo to wiersz, a rzadko się takie widuje w tego rodzaju publikacjach; z drugiej strony jest to niestety wiersz raczej niedobry, miłosna epistoła w scenerii kolonizacji kosmosu, ma się trochę żenujące wrażenie czytania intymnego dziennika egzaltowanego młodzika.
"Kotów Kat", Wiktor Orłowski - wilkołak zmuszony do służby w SS i kocia wiedźma; pomysłowe, dobrze opisane oglądanie świata przy pomocy zwierzęcych zmysłów, zabawne postaci kotów. Świeże i ciekawe, chyba najlepsze opowiadanie w numerze. 7+/10
"Sklep z żonami", Michał Łukowiak - futurystyczne wybieranie żony w sklepie na podstawie symulacji z komiczną puentą. Całkiem zabawne, choć miejscami satyra wypada płasko i styl zgrzyta. 5+/10
"Kot, czarownica i komórka pod schodami", Anna Grzanek - perypetie młodego małżeństwa z kotem i magicznym międzywymiarowym domem; sprawne, zabawne, całkiem inteligentne, choć nie zostaje na długo w pamięci. 6+/10
"Ostatnie życie", Adam Loraj - kot przez kilkaset lat zarabia na swoich dziewięciu życiach; ciekawy pomysł spojrzenia z innej strony na mroczne rytuały i kocią reinkarnację, choć znowu - stylistycznie czasem średnio. 7/10
"Potwora", Mateusz Tokarski - córka spalonej czarownicy trafia do smoczej jamy; kolejny niezły pomysł, nieoczywista analogia między losami dziewczynki i młodego smoka; styl nieco drewniany, a interpunkcja po prostu losowa, co utrudniało lekturę. Gdyby nie interpunkcja, byłoby 6/10
"Pajęczyna II", Olaf Pajączkowski - drugi odcinek "powieści w odcinkach", akcja nieco oddala się od horrorowych pająków i wydaje się skręcać w stronę kryminału noir. Główny bohater trochę głupawy. Cały fragment bardzo krótki. 5/10
"Paranoidalna II", Marlena Urbaniak - drugi odcinek drugiej "powieści w odcinkach". Główna bohaterka, więziona w szpitalu parapsychiatrycznym, dostaje dwuznaczną ofertę od kogoś w rodzaju X-Menów (?). Wydaje się to zmierzać w dosyć sztampowym kierunku i na razie nie spodziewam się żadnych niespodzianek. Styl bardzo niedobry, przeładowany i wysilony. 4/10