Najnowsze artykuły
- ArtykułyAzyl i więzienie dla duszy – wywiad z Tomaszem Sablikiem, autorem książki „Mój dom”Marcin Waincetel1
- ArtykułyZa każdą wielką fortuną kryje się jeszcze większa zbrodnia. Pierre Lemaitre, „Wielki świat”BarbaraDorosz5
- ArtykułyStworzyć rzeczywistość. „Półbrat” Larsa Saaybe ChristensenaBartek Czartoryski15
- ArtykułyNagroda im. Ryszarda Kapuścińskiego: poznaliśmy 10 nominowanych tytułówAnna Sierant14
Popularne wyszukiwania
Polecamy
Stephen Case
0
0,0/10
Pisze książki: czasopisma
Ten autor nie ma jeszcze opisu. Jeżeli chcesz wysłać nam informacje o autorze - napisz na: admin@lubimyczytac.pl
0,0/10średnia ocena książek autora
30 przeczytało książki autora
6 chce przeczytać książki autora
0fanów autora
Zostań fanem autoraKsiążki i czasopisma
- Wszystkie
- Książki
- Czasopisma
Najnowsze opinie o książkach autora
Nowa Fantastyka 388 (1/2015) Ian McDonald
5,9
Publicystyka. Wielgosz, cały czas fajne popularnonaukowe wpisy. W tym numerze najbardziej pasowała mi notka o Warrenie Ellisie. Orbitowski - zaczynam podejrzewać, że o czym by nie napisał i tak mnie zaciekawi. Reszta mnie nie wzruszyła, czasozapychacze na podróż pociągiem.
Recenzje - żadna nie zwróciła mojej uwagi, żadnej pozycji po przeczytaniu nie wrzuciłem do "chcę przeczytać, chcę obejrzeć". I choć kilkoma pozycjami jestem zainteresowany, to nie po lekturze tych recenzji.
No i to co najważniejsze, proza. Na dobrym poziomie, ale bez żadnego "wow".
Piotr Mirski "Tasiemiec...". Choć gore i bizzaro mi nie jest obce, lubię opowiadania w tym gatunku, te jest dla mnie przeciętne i to właśnie te opowiadanie wskazałbym jako najsłabsze w tym numerze. Redakcja stwierdziła, że jest to "gore, które nie jest tylko "krwawą sztuką dla sztuki"", ja widać zgubiłem gdzieś tą, tę głębie w podróży pociągiem.
Piotr Nesterowicz "Dybuk". Opowiadanie dla fanów Dzikich Pól i ogólnie "polski sarmackiej". Fajne, klimatyczne, w antologii do Dzikich Pól (taki polski system RPG) dostałoby dodatkową gwiazdkę. Jest dobrze.
Piotr Kenc "Sidlarz". Numer opanowany przez Piotrów ;-) Aż prosi się, żeby te opowiadanie było pierwszym rozdziałem powieści heroik fantasy. Niewolnik, który zostaje bohaterem i ratuje świat. Nie pierwszy i nie ostatni raz mamy do czynienia z taką historią. Standard, w dość oryginalnym, ale jakże swojskim świecie, ciekawie opowiedziany, więc się nie nudziłem.
W części zagranicznej, trochę bardziej zaskakująco, lepiej niż w polskiej, ale też jak dla mnie bez ochów i achów.
Xia Jia "Lato Tongton". Nastrojowa opowieść, w bardzo ciekawy sposób mieszająca tradycję chińską z nowoczesną robotyką. Takie pomieszanie Starych Chin z nowoczesną Japonią. Powstał z tego fajny, klimatyczny świat i wizja jednej z wersji wykorzystania robotyki w starzejącym się społeczeństwie.
Ian McDonald "Piąty Smok". Ojć, chyba miałem głoda na SF i to w takiej wersji bardziej "hard", bo te opowiadanie najbardziej przypadło mi do gustu. Wizja kolonizacji Księżyca obdarta z romantyzmu, pokazująca prozę takiego przedsięwzięcia a zarazem tak nastrojowo opowiedziane, że miejscami miałem wrażenie, że zamieni się w kobiecy romans. Przyjemna lektura.
Stephen Case "Nienarodzony Bóg". Ciekawa mieszanka, bardzo fajne podejście do magów i bogów. Mamy trochę SF, trochę fantasy, trochę filozofii i choć akcji tutaj niewiele, najbardziej fantasy opowiadanie tego numeru.
Proza tego numery jest spokojna, nostalgiczna i pobudzająca do refleksji.
Nowa Fantastyka 388 (1/2015) Ian McDonald
5,9
Kiepski numer, dwa dobre opowiadania i sterta dziadostwa.
Dybuk - Piotr Nesterowicz
Wcześniejsze rzeczy autora mi nie podchodziły.Głównie ze względu na przyciężkawy język. Tym razem czytało się przyjemnie i opowieść z głową skonstruowana. Najlepsza rzecz w numerze. 7/10
Lato Tongtong - Xia Jia
Jakżesz przerażająco nudna historia. Wizja robotyki pre-Lemowska. Bzdet. 2/10
Nienarodzony bóg - Juliusz Braun, Stephen Case
Kiła, pierdu, pierdu, smutu, smutu, bla, bla, bla. Koniec. Sterta zdań w żaden sposób ze sobą nie powiązanych. 0/10
Piąty smok - Ian McDonald
Smutna, pierdołowata historia o niczym, nudna do wyrzygu. Można by rzec, że konstrukcja świata ważniejsza. Czy ja wiem?, świat wykreowany standardowo, jak dwadzieścia siedem tysięcy innych, niczym specjalnym się nie wyróżnia. 3/10
Sidlarz - Piotr Kenc
Krótko, ładnie, z pomysłem. 7/10
Tasiemiec.S01.Complete.480p.WEB-DL.x264-NIHIL - Piotr Mirski
Jakaś myśl się tli ale głupawa forma zabija wszystko, nalanie farby do otworu i puszczenie pierda na płótno nie gwarantuje arcydzieła. 2/10