Najnowsze artykuły
- ArtykułyTo do tych pisarek należał ostatni rok. Znamy finalistki Women’s Prize for Fiction 2024Konrad Wrzesiński6
- ArtykułyMaj 2024: zapowiedzi książkowe. Gorące premiery książek – część 1LubimyCzytać7
- Artykuły„Horror ma budzić koszmary, wciskać kolanem w błoto i pożerać światło dnia” – premiera „Grzechòta”LubimyCzytać1
- Artykuły17. Nagroda Literacka Warszawy. Znamy 15 nominowanych tytułówLubimyCzytać2
Popularne wyszukiwania
Polecamy
Piotr Kenc
0
0,0/10
Pisze książki: czasopisma
Ten autor nie ma jeszcze opisu. Jeżeli chcesz wysłać nam informacje o autorze - napisz na: admin@lubimyczytac.pl
0,0/10średnia ocena książek autora
46 przeczytało książki autora
14 chce przeczytać książki autora
0fanów autora
Zostań fanem autoraKsiążki i czasopisma
- Wszystkie
- Książki
- Czasopisma
Najnowsze opinie o książkach autora
Fantastyka Wydanie Specjalne 4(41) 2013 Roger Zelazny
7,4
Hitem tego numeru jest powieść Rogera Zelaznego. Osoby kojarzące to nazwisko już wiedzą, że warto sięgnąć (chociaż, jak na niego, to powieść niestandardowa). Nie kojarzycie? Macie świetną okazję nadrobić karygodny brak.
Reszta tekstów też przynajmniej przyzwoita, a więcej tutaj: http://shadowmage.nast.pl/2013/11/ciemna-noc-pazdziernikowa-roger-zelazny-recenzja/
Nowa Fantastyka 388 (1/2015) Ian McDonald
5,9
Publicystyka. Wielgosz, cały czas fajne popularnonaukowe wpisy. W tym numerze najbardziej pasowała mi notka o Warrenie Ellisie. Orbitowski - zaczynam podejrzewać, że o czym by nie napisał i tak mnie zaciekawi. Reszta mnie nie wzruszyła, czasozapychacze na podróż pociągiem.
Recenzje - żadna nie zwróciła mojej uwagi, żadnej pozycji po przeczytaniu nie wrzuciłem do "chcę przeczytać, chcę obejrzeć". I choć kilkoma pozycjami jestem zainteresowany, to nie po lekturze tych recenzji.
No i to co najważniejsze, proza. Na dobrym poziomie, ale bez żadnego "wow".
Piotr Mirski "Tasiemiec...". Choć gore i bizzaro mi nie jest obce, lubię opowiadania w tym gatunku, te jest dla mnie przeciętne i to właśnie te opowiadanie wskazałbym jako najsłabsze w tym numerze. Redakcja stwierdziła, że jest to "gore, które nie jest tylko "krwawą sztuką dla sztuki"", ja widać zgubiłem gdzieś tą, tę głębie w podróży pociągiem.
Piotr Nesterowicz "Dybuk". Opowiadanie dla fanów Dzikich Pól i ogólnie "polski sarmackiej". Fajne, klimatyczne, w antologii do Dzikich Pól (taki polski system RPG) dostałoby dodatkową gwiazdkę. Jest dobrze.
Piotr Kenc "Sidlarz". Numer opanowany przez Piotrów ;-) Aż prosi się, żeby te opowiadanie było pierwszym rozdziałem powieści heroik fantasy. Niewolnik, który zostaje bohaterem i ratuje świat. Nie pierwszy i nie ostatni raz mamy do czynienia z taką historią. Standard, w dość oryginalnym, ale jakże swojskim świecie, ciekawie opowiedziany, więc się nie nudziłem.
W części zagranicznej, trochę bardziej zaskakująco, lepiej niż w polskiej, ale też jak dla mnie bez ochów i achów.
Xia Jia "Lato Tongton". Nastrojowa opowieść, w bardzo ciekawy sposób mieszająca tradycję chińską z nowoczesną robotyką. Takie pomieszanie Starych Chin z nowoczesną Japonią. Powstał z tego fajny, klimatyczny świat i wizja jednej z wersji wykorzystania robotyki w starzejącym się społeczeństwie.
Ian McDonald "Piąty Smok". Ojć, chyba miałem głoda na SF i to w takiej wersji bardziej "hard", bo te opowiadanie najbardziej przypadło mi do gustu. Wizja kolonizacji Księżyca obdarta z romantyzmu, pokazująca prozę takiego przedsięwzięcia a zarazem tak nastrojowo opowiedziane, że miejscami miałem wrażenie, że zamieni się w kobiecy romans. Przyjemna lektura.
Stephen Case "Nienarodzony Bóg". Ciekawa mieszanka, bardzo fajne podejście do magów i bogów. Mamy trochę SF, trochę fantasy, trochę filozofii i choć akcji tutaj niewiele, najbardziej fantasy opowiadanie tego numeru.
Proza tego numery jest spokojna, nostalgiczna i pobudzająca do refleksji.