Najnowsze artykuły
- ArtykułyZa każdą wielką fortuną kryje się jeszcze większa zbrodnia. Pierre Lemaitre, „Wielki świat”BarbaraDorosz1
- ArtykułyStworzyć rzeczywistość. „Półbrat” Larsa Saaybe ChristensenaBartek Czartoryski2
- ArtykułyNagroda im. Ryszarda Kapuścińskiego: poznaliśmy 10 nominowanych tytułówAnna Sierant13
- ArtykułyWielkanocny Kiermasz Książkowy Ebookpoint – moc świątecznych promocji i zajączkowy konkursLubimyCzytać13
Popularne wyszukiwania
Polecamy
Kosma Woźniarski
2
7,6/10
Pisze książki: horror, czasopisma
Ten autor nie ma jeszcze opisu. Jeżeli chcesz wysłać nam informacje o autorze - napisz na: admin@lubimyczytac.pl
7,6/10średnia ocena książek autora
48 przeczytało książki autora
52 chce przeczytać książki autora
1fan autora
Zostań fanem autoraSprawdź, czy Twoi znajomi też czytają książki autora - dołącz do nas
Książki i czasopisma
- Wszystkie
- Książki
- Czasopisma
Najnowsze opinie o książkach autora
The Best of HISTERIA Paweł Cieliczko
7,7
Wydaje mi się że jeśli jest coś pewnego w Polskiej grozie to to, że wszyscy znamy magazyn "Histeria": czyli internetowy zin/czasopismo, które działało zanim na dobre zakręciłem się w czytanie grozy i które mam nadzieje jeszcze długo bedzie trwało.
Dlatego też kiedy gruchneły pierwsze zapowiedzi wydania najlepszych opowiadań z Histerii byłem wniebowzięty i czekałem z uporem maniaka. Spodziewałem się naprawdę dużej ilości grozy i patrząc teraz na swieżo po lekturze wydaje mi się że pomysłodawcy wydania wywiązali sie wzorowo, dobierając wiele opowiadań na "poziomie".
Oczywiście nie mogę też ukrywać że czytanie całości było dziecinnie proste, przyznaje, opowiadania Roberta Zawadzkiego i Szymona Płuski okazały się zbyt ciężkie na mój ograniczony mózdzek który nie dobił się do drugiego dna opowiadania... ale o tym za chwile.
Całość składa się na 16 opowiadań. Jak widzicie po załączonym zdjęciu, kilka z nich zostało dodanych także do zbiorowych projektów pisarzy, ale to nie wszystko bo z niektórymi z nich zapoznacie się także na kanale "tchnienie grozy" gdzie autor amatorsko podejmuje się tworzenia słuchowisk opowiadań z histerii (i nie tylko)
Pora na kilka słów o każdym tekscie.
*MAREK ZYCHLA Czarna kawka: Mocny start, zdecydowanie moje ulubione opowiadanie z zbiorku gdzie urojenia mieszają się z prawidzwym światem. Mocne i dobre.
-Opowiadanie przeczytacie także w zbiorku Marka pt. "przeczywistość".
*PAWEŁ CIELICZKO Horror Domu Raczyńskich: W wielkim skrócie tajemnica śmierci Hrabiego Raczyńskiego, zero grozy ale czyta się świetnie i do ostatniego zdania pochłania bez reszty. Coś dla fanów kryminału.
-opowiadanie wysłuchacie pod tym linkiem: https://www.youtube.com/watch…
*KRYSTIAN JANIK Kaźń- W kolejnym skrócie fala tajemniczych morderstw, akcja powieści rozgrywa się w XVII wieku a autentyczności dodaje bohate słownictwo i opisy. Momentami bardzo makabryczne swoją drogą.
*PIOTR BOROWIEC Małe dziewczynki wcale nie są głupie: zdecydowanie numer dwa tego zbiorku, intrygujące, z czającą się tajemnicą w tle a do tego zakończeniem tak wymyślonym że może "czapka z głowy spaść".
-Opowiadanie przeczytacie także w zbiorku pt. "Wszystkie białe damy".
*ROBERT ZAWADZKI Mężczyzna w Garniturze: opowiadanie które wciągneło mnie od początku do końca zostawiając praktycznie z niczym, kocham ale i jednocześnie nienawidze za to że jest tak otwarte.
-Opowiadanie znajdziecie pod tym linkiem:
https://www.youtube.com/watch?v=lzSD86jpZLI
*KOSMA WOŹNIARSKI Natura śmierci: Wielki sceptyk niewierzący w duchy zostaje przeklęty i trafia w dziwne miejsce. Przyznaje, przestraszyło mnie to momentami. Dobra historia utrzymana troche w klimatach Grabińskiego.
*MARTYNA KONWIŃSKA Nieluba: Dość krótkie ale intensywne opowiadanie o udrękach duszy, miłości, tesknocie ale także i uprzedzeniach. Smutne ale i wywołujące ciarki.
Posłuchacie go pod tym linkiem:
https://www.youtube.com/watch…
*PRZEMYSŁAW KARBOWSKI Pamiątka z tuberkulozy: Zastanawialiście się czasem na ile sposobów demon może opętać człowieka? jeśli tak to myśle że to wam trochę rozszerzy temat. Atutem opowiadania jest ta piekna niepewność kolejnej strony.
*DAGMARA FAJT Dom: Niewiem czy dobrze to zrozumiałem ale wydaje mi się że jest to opowiadanie o pustce, czymś co się czai głęboko w ciemności, ale trochę i o samotności.
*SZYMON PŁUSKA Sprzedawca pasikoników, czyli dowód na to, że myśleć jest zgubą: przepraszam autora ale nie potrafie zrozumieć tego opowiadania, jest gęstę i nie mogę się w to wgryść nawet po kilku razach. Może kiedyś.
*DAMIAN-ZDANOWICZ Szept: kolejne cieżkie weird, zdecydowanie działa na wyobraznie. Mrok wylewa się litrami z stron.
*MARIUSZ WOJTECZEK Ułuda: postepujące szaleństwo, wzieło się nagle i zaatakowało z nienacka. Swietnie psychodeliczne opisy i jeszcze lepsze zakończenie.
*OLGA ROT Wyryte w kości- opowiadanie o naprawdę mocnym duchu Lovecraftowski. Kocham całym sercem, szczególnie zakończenie którego byście się nie spodziewali.
Opowiadanie przesłuchacie także tu:
https://www.youtube.com/watch…
*ARTUR FRYSZTACKI Za wyjątkiem białych kości: Niepodobało mi się wiec odpuszcze sobie komentarz, w końcu krytykować każdy może ale nie każdy powinien.
opowiadanie usłyszycie także tu:
https://www.youtube.com/watch…
*AGNIESZKA KWIATKOWSKA Zapach kamienia: opowieść o chłopaku który odkrywa że może czuć kamienie, a następnie także inne przedmioty które noszą pamięc jego bliskich. Tak jak w przypadku innych opowiadań dostaniecie mocne zakończenie. Opowiadanie przeczytacie w zbiorku pt. "drugi peron".
*JAKUB BIELAWSKI Ciemny dom pośród modrzewi: opowiadanie które znam od dawna i do którego podchodziłem kilka razy, Z Kuba mam ten problem że cieżko mi w jego opowiadania czasem wejść ale jak już jestem i sie wgryze w historie to zostaje mi ona wypalona w mózgu. Wierzcie mi Kuba nie tworzy słabych rzeczy, a jeśli mielibyście jakieś wątpliwości to opowiadanie przesłuchacie także tu:
https://www.youtube.com/watch?v=ZbLqjonH5MU&t=24s
Lub poprostu przeczytacie w jego zbiorku pt. "słupnik".
Mam nadzieje żę moje małe podsumowanie każdego się podobało. Jak widzicie nie wszystko mi podeszło ale jestem w końcu prosty chłopak ze wsi a nie wyrocznia, może was urzecze.
Dreszcze Istvan Vizvary
7,6
Dobra antologia, złożona z opowiadań troszkę mniej i troszkę bardziej znanych autorów. Jak każda antologia jest trochę nierówna, ale jak na projekt tego typu, zdecydowanie udana. Pomimo tytułu "Dreszcze" nie należy się spodziewać wyłącznie opowiadań z gatunku grozy; są tu też teksty z pogranicza gatunków, a także zaprawione mniej lub bardziej czarnym humorem oraz absurdem.